2010. december 1., szerda

Egy szimpla hétköznapi séta előkészületei hóeséssel fűszerezve

Esik a hó! Remek és szuper a szó pozitív és negatív értelmében is egyszerre. Mert szeretem ám én a hóesést, elvégre ezért van tél, vagy mi, de két gyerekkel útnak indulni egyébként sem egy egyszerű dolog, legalábbis nálunk, hóesésben meg pláne nem. Pedig nincs mese, fel kell öltöznünk, el kell indulnunk, hiszen ma van az ovis beiratkozás. (külön posztban jövök majd a részletekkel).
Hol is kezdjem, hol is kezdjem?
Ha már itt a nadrágom karnyújtásnyira, két lépés között gyorsan beleugrom, másik kettő között magamra kapom az első pólót ami a szekrényben a kezembe kerül. Én így hipphopp 80%os készültségben vagyok. Megy ez:)
Látom Milán jól elvan a játékos zsák módszeres kipakolásával, így Matyival kezdem, ő amúgy a könnyebb eset, ha akar egyedül öltözik, kivéve a harisnyát. Előveszem a ruháit. Persze nem jó neki a vonatos harisnya, és az autós sem, mert most a medvésre vágyik, de az koszos. Eltöltünk ezzel néhány percet, míg végül rákerül az első vonatos, jöhet a nadrág, de még a kezembe sem veszem, már hallom, hogy az nem lesz jó. Újabb néhány percig győzködjük egymást, én leginkább azt bizonygatom, hogy nem kell az ünneplős feketét felvenni, a vékony kékben pedig fázni fog, hiszen esik a hó, majd végül  beleegyezik a barna farmerba, de csak akkor ha neki is teszünk nadrágszíjat. Oké! Felülre végülis jó az ami rajta van, majd ráveszünk egy normális kardigánt, és nem is látszik, hogy reggel kicsit összejoghurtoztuk a pólót. Szuper!
Milán eközben nemcsak a játékos zsákból pakolt ki, hanem 2 fiókból is, így kis időbe telik, mire kivadászom a játékok és nyári sapkák kavalkádjából, de vigyorog mint a tejbetök, de most nincs idő letolásra, különben is én már tudom azt, amit ő még nem, hogy hamarosan leolvad az arcáról ez az angyali vigyor. És igen!!!! Megint igazam lett, bárcsak így lenne 5-ösöm is a lottón. Milán küzd, harcol, elmenekül, nyafog, sír, hisztizik, és ezek végtelenszámú kombinációja, de végül teljes a siker, minden ruhadarab rajta van, már csak a cipőjét kell megkeresni valahol a játékupac alatt.
Hagyom, had keresgéljenek együtt, addig én kiszaladok a fürdőbe, és megpróbálok embert varázsolni magamból. 2 másodperc múlva mindkét Kiskorú a lábam mellett toporog, az egyik a fogkeféjét követeli, a másik a fürdőszobapolcról pakolja le a naptejeket. Hagyom, legalább csendben van, én pedig tudok haladni. Persze Matyit is be kell sprézni, persze ő is akar fésülködni, persze neki is kell az arcára kenni azt amit az enyémre, és rajzolni a szemére, stb, stb... Végül fújok rá egy kis dezodort az apjáéból, had illatozzon.
No akkor, célegyenesbe kerültünk, irány a sapka-kabát, ezmegaz!
Ja de előtte még leszaladok és kiállok a babakocsival, és beleteszem a lábzsákot, amit gyerekkel a kezemben nem tudok. Fiúk addig az előszobatükör előtt majomkodnak. Leszaladok-felszaladok, minden oké, indulhatunk, rólam persze már folyik a víz.
Egyik sapka, másik sapka, egyik kabát, másik kabát. Matyi persze nem azt akarja felvenni, hanem egy másikat, de ezt már meg sem hallom. Hoppá, hiszen esik a hó, akkor viszont gumicsizma kell. Megkeresem, Matyi felveszi. Eszébe jut, hogy nem pisiltünk. Milyen igaz! Kabátot levesszük. Pisil. Kabátot visszavesszük. Milán a konyhában pakol. Észreveszem, hogy nincs meg a fél cipője. Ekkor már égnek álló hajjal rongyolok vissza a kisszobába, és keresem. A radiátor alatt megtalálom. Juhé!Milán visszaveszi a cipőjét. Matyi nyafog, hogy melege van. Érthető.
Leveszem a fűtést, másik kezemmel felnyalábolom a papírokat az asztal széléről, ami vinnünk kell. Kinyitom nekik az ajtót, hogy ne süljenek meg.
A kabátom kapucniját sittysutty felcsatolom, de a csizmámat már nincs erőm megkeresni, de hát csak ide megyünk 2 sarokra, jó lesz a félcipő is, majd vigyázok.  Nem vettem pulóvert, jut eszembe, no sebaj, a sídzseki úgyis meleg, és különben is nekem már most melegem van.
Matyira bízom Milán nyusziját, én hozom a cumit. Illetve nem hozom, ottmarad a asztalon, de ezt már csak akkor veszem észre, amikor Milánt már a lépcső alján bekötöttem a kocsiba. Visszaszaladok, kinyitok, cumit magamhoz veszem, visszazárok, visszanyitok és még a kesztyűket a táskámba süllyesztem. Visszazárok.
Folyik rólam a víz, még jó hogy nem vettem pulóvert:)
Mátét közben győzködöm, hogy ne jöjjön már motorral, nincs elég bajunk??? Különben is hóban gyalogolni jó. Nagy nehezen elhiszi, és még élvezi is, ahogy ropog a talpa alatt.
Elértünk a kapuhoz! Innen már nincs megállás!
Éljen, kint vagyunk, sétálunk, és esik a hó!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése