2008. április 17., csütörtök

Jótanácsok

Itt volt a védőnő, és majdnem másfél órát beszélgettünk. Ilyenre még nem volt példa, de úgy látszik, ahogy Matyi nő, úgy nő a megoldandó problémák száma. Sok témát érintettünkpl. hogy mostanában nem akar forgolódni, viszont nagyon akar ülni, meg mászni. Azt mondta nem kell aggódni, ha aktív, és nem csak fekszik, mint egy darab fa, akkor nincs vele semmi gond, hadd csinálja azt amihez kedve van (megjegyzem nem is lehetne ez másként, mert igazi öntörvényű nyilassal van dolgunk) És amit szeretne, abban kell támogatni. Na azt hittem, ilyen mondatokat majd csak valmikor a pályaválasztás környékén fogok hallani, de úgy látszik, már ilyenkor is. Aztán a hőemelkedésről azt mondta, nincs semmi gond, ha más egyéb tünetet nem tapasztalok, tüsszögés, köhögés, akkor valószínű tényleg csak a foga miatt van, és ha egyébként jókedvű, akkor minden rendben, ne is adjak továbbra se neki gyógyszert, csak ha igazi láza van, de akkor meg úgyis hívni kell a doktornőt is. Aztán miután a fiatalember már 4 hónapos szóba került az esetleges hozzátáplálás elkezdése egyelőre csak lájtosan 1-1 kanállal két evés között, és persze ha én ragaszkodom ahhoz, hogy fél éves koráig csak és kizárólag anyatej, akkor persze az is lehet. De azt hiszem belevágok majd ebbe az almeleves projektbe, mert bár én is szoptatáspárti vagyok, és kapjon csak anyatejet, amíg lehet, de nekem azért sokszor teher a szoptatás. Főleg, hogy Matyi elég cicfüggő lett, nem tudom, ez miért van, hogy én szúrtam-e el valamit, vagy egyszerően csak így alakult, de sokszor még nyugizásra is a cicit használja, ill. szeretné használni. Sokszor, sokhelyen olvastam, hogy egy-egy szopi 30-40-50 percekig is eltart, Máté szerencsére 10-15 perc alatt benyalja ami neki kell, de azt hiszem bele is őrülnék, ha 50 percig kéne szoptatnom. Szóval adhatok neki két evés között egy-egy kanál almalevet, majd később a reszelt almából is, ha ízlik neki. Mehetne még az őszibarack is, de hát az most még nincsen. Hát kíváncsi leszek, a teázás most már jól megy, de lehet, ez csak a sárga kanálnak köszönhető, de majd ezt vetem be a többi kajánál is.
Aztán szó volt az éjszakai evésről, amiről Manófőnök még mindig nem akar lemondani, ami nem is lenne akkora nagy baj, hogyha emiatt hajnali 4kor már nem dolgozna a pocakja, és ezzel nem keserítené meg mindenki életét. Pedig próbálom teával pótolni neki az esti tejecskét, de nem kell neki, nem érti miért akarom teával itatni, mikor ott a finom nedű. Úgyhogy újabb ötlet, hogy keljen fel kedves apuka, és ő próbálja meg teával kibékíteni a haragot, hátha tőle jobban elfogadja. Megosztottam ezt az ötletet az érintettel is azon nyomban mihelyist elment a védőnő, nem lelkesedett annyira, de azt mondta meglátjuk mit tehetünk.
Most már biztos, hogy Feri május 12-16ig Milánóban lesz. Remélem anyu fel tud addig jönni, mert nem nagyon szeretnék egyedül lenni még Manóval. Vagy esetlegmi megyünk le. De az kicsit macerásabb lenne. Majd kiderül. Persze 12-én pünkösd van, ami itt ugye munkaszöneti nap, de Ol. országban nem, szóval még a háromnapos szünetünkbe is jól bekavartak, de ez már másodlagos kérdés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése