2020. augusztus 11., kedd

Balatoni nyár 3. - Herend

Szombaton esőre ébredtünk. Nem csöpögősre, hanem rendes igazi esőre. De nem estünk pánikba, hanem a terasz helyett a szobában költöttük el a reggelit, és közben meg is született a terv, hogy  egy korai ebéd után Herendre megyünk. A honlap szerint a múzeum és a manufaktúra vezetés kb. másfél órás program, persze kinek, hogy... a múzeumban azért elég sok időt el lehetne tölteni, ha az ember mindent elolvas. 


Ahogy megérkeztünk, akkor a következő vezetésig még volt egy bő fél óra, amit a múzeumban töltöttünk el. 

Óóó hát ez a múzeum valami csodaszép!!! Még a fiúknak is tetszett szerintem, mert sokminden érdekes portéka volt kitéve, pl. mindenféle állatok, Marci örömére, pl. a Forma 1-es kupa Milán örömére, meg a szokásos dolgok, étkészletek, vázák, és egyéb gyönyörűségek, amiket többnyire a magyar állam szokott ajándékba küldeni valamilyen jeles alkalomra, pl. Vilmos herceg és Katalin esküvőjére. 

A Herendi Porcelán egyedülállósága, hogy az első lépéstől az utolsóig, az alapanyagig minden munkafolyamat kézzel, aprólékos munkával készül. 

A kiállított tárgyak mellett QR kódok leolvasásával lehet információkhoz jutni, és vannak interaktív táblák is kihelyezve, amit lehet böngészni. Persze, hogy a fiúkat ez fogta meg leginkább. 



Megtaláltam a nekem való kávécsészét :-) 
A tavalyi forma 1-es magyar nagydíjon átadott kupák és tálak. 

Állítólag ez volt Diana kedvenc kakasa :-) 

Az egyik falon végig meg lehet nézni a tányérmintákat. 

Teljesen olyan volt ott lenni, mint amikor nagyon régen Delftben elmentünk a helyi porcelánmanufaktúrába, a Royal Delftbe. Ott láttam legutóbb ennyi gyönyörűséget. 

Kint a kertben is körbejártunk, majd gyorsan átmentünk a szemközti épületbe, mert ott van a manufakrúra vezetés. Lehet egyébként többféle kézműves foglalkozásra is jelentkezni, porcelán-készítésre, festésre, de mi nem vettünk ezen részt, csak a körbevezetésen. 

Egyszer láttam egy műsort a tévében a manufaktúráról, és ott is sokmindent elmondtak arról, hogy hogyan készítik itt a porcelánt, de saját szemmel látni is nagyon érdekes volt szerintem. 




A délutánt a kávézóban fejeztük be. 







Késő délutánra, mire visszaértünk Füredre, addigra még a nap is kisütött. Én kihasználtam a kicsit hűvösebb időt, és futottam. A fiúk persze mindenképp akartak egyet csobbanni, így a napot a parton zártuk. Egy gyors fürdés után ők elrongyoltak strandfocizni, én pedig szabadon nézhettem a vizet. Kell ennél jobb? 







4 megjegyzés:

  1. Az a Forma-1-es kupa, szerintem Tomának is bejönne és a kávéscsésze nekem is pont jó lenne :) ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon sok szép dolog van. Az áruk is gyönyörű :-)

      Törlés
  2. Ez mennyire jó program lehetett, soha nem voltunk itt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is tavaly jutott eszembe, amikor errefelé autóztunk, hogy most már elég nagyok a fiúk egy ilyen helyhez.

      Törlés