2016. július 13., szerda

Cornstejn vára, a vasárnap fénypontja

A vasárnapunk sem lett kevésbé sűrű, sőt...
Bitov várát már itthon kinéztem, mert borzasztóan megtetszett, ahogy a kanyargó Dyje folyó alkotta félszigeten magasodik a falu és a folyó fölé. Szép látványban reménykedtem. Aztán mikor vasárnap reggel még nézelődtem a neten, akkor megint csak véletlenül a szemem elé jött egy eddig nem látott infó, mégpedig, hogy nem messze innen van egy várrom is.
Általában két oldal/blog van, amiről próbálok tájékozódni és információt gyűjteni a cseh látnivalókról, az egyik a Csehország nemcsak Prága, a másik pedig Szalai Gábor utazásgyűjteménye, és itt olvastam csak úgy említés szintjén a Cornstejn-i várról.
A szombati meghiúsult várrom nézés miatt erősen felcsillant a szemem ezt látva, és le is csaptunk rá iziben, ezzel eldöntve, hogy vasárnap délnek indulunk.

A vár Bitov mellett van, egy másik félszigeten, pár percnyi autózásra csupán. A hegyre fölfelé  egy keskeny út vezet, és alattunk ott a nagy mélység,  a kanyargó folyó, húúúú elég félelmetes volt, pláne, amikor még szembe is jöttek. A vár alatti parkolóban csak pár autónyi hely van, mennünk is kellett egy fél kört, hogy visszafelé legyen helyünk.

A Bitov-i vár az autóból

Megvettük a jegyet, és kaptunk mellé angol nyelvű leírást is a várról, majd vártuk, hogy biztos lesz valami vezetett csoport, ahogy lenni szokott. Volt is, de mivel nem csehek voltunk, így minket külön beengedtek, és szabadon körbejárhattuk a várat, ahogy csak akartuk. Ez nagyon-nagyon jó volt! Így, ebben a formában egy nagyon klassz vártúrát tudtunk csinálni, arra mentünk amerre akartunk, és addig időztünk egy-egy várfalon, vagy kiszökellésen, ameddig csak akartunk. Óóóó borzasztóan élveztük. :)
Hát még a gyerekek!

Na és ami a lényeg! Olyan, de olyan kilátás volt a várfalakról, hogy tátva maradt a szánk! Alattunk ott kanyargott a folyó, a parton nyaralók serege, kishajók, kiscsónakok, kenuk, nagyobb hajók, fürdőzők. Csodálatosan meseszép volt!

Volt várbörtön, ahol szerintem egy döglött patkány is feküdt, és Marci nagyon parázott, volt várkonyha is, ahol Marci ugyancsak parázott, mert az is a föld alatt volt :) De bezzeg a várfalra mászástól nem parázott!!!

Mi jóval tovább voltunk bent, mint a vezetéssel menő csehek, legalább két csoporttal is összefutottunk, amíg bent voltunk. A vezetéses csoportokat gyorsan kisöpörték.

Így visszanézve, ez volt a hétvége bestofja :) Nagy szerencse, hogy ráakadtunk erre a várra!

1. Annyira szép helyeken jártok Csehországban Bea, teljesen elképedek néha... Az meg olyan jó, hogy a fiúk is láthatóan élvezik :), én is úgy örülök, hogy nálunk is elég jól kezdenek működni a városnézős programok Tománál, pedig ezek nem kifejezetten gyerekprogramok, és mégis :)!

1. Változó, hogy mennyire bírják a gyerekek, meg próbálunk nekik is érdekes dolgokat keresni. Az olyan várakat, mint ez pl. nagyon szeretik. A kastélynézés már elég necces, ezért abból max. 1-et vállalunk be, akkor is kell valami megvesztegetés, főleg Marcinak, hogy "ha szépen viselkedik, akkor utána kap fagyit, vagy megnézzük a hattyúkat..." ilyesmi. És hát jól meg kell futtatni őket két autóbaszállás között. :)

2. Igen, nálunk is a megvesztegetés és a kifárasztás a kulcsszó :), Máténál meg - így kamaszodva - van amikor semmi sem működik :) ...