2013. szeptember 11., szerda

Mozog

Máté ma reggel azzal ébredt, hogy mozog a foga. Olyan régóta várja már, hogy mozogjon neki, hogy volt már hogy beképzelte magának. Én most is azt gondoltam, hogy csak szeretné, hogy mozogjon. 
De nem! Igaziból MOZOG a jobb alsó egyese!!!!
Ő nagyon büszke, az oviba érkezve az első dolga volt az óvónéninek megmutatni a mozgó fogát. Én pedig majdnem ott a csoportszoba ajtajában kezdtem el sírni, és ebben  a könnyvisszatartó állapotomban  Zita néni még mosolyogva megjegyezte, hogy "készül ez a fiú az iskolába, anya, nagyon készül! ". Hát ő készül... ezzel a részével nincs is semmi baj... de én????

Tudom, hogy a fogcserélődés normális folyamat, és hogy nem élheti le tejfogakkal az életét, én mégis úgy sajnálom a kis gyöngyfogacskáit, amik olyan szépek, amikre úúúúúgy vigyáztunk, és amikkel annyit szenvedtünk.Még csak most nőttek ki!!!! Ilyen hamar ki is akarnak hullani??? Nem igazságos!


7 megjegyzés:

  1. Várhatóak ezek a dolgok, mégis olyan váratlanul be tudnak következni, nem? :) Én gyakran próbálom elképzelni Rékát "nagyfogakkal"....de még eddig nem sikerült. Úgy képzelem, simán megüljük Réka 6. szülinapját teljes létszámú tejfogsorral. Még a hetedik is sanszos. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, nyilvánvaló, hogy egyszer majd a csecsemő járni fog, meg beszélni, meg fogatcserél, de valahogy mindig úgy arcul csap a valóság, amikor bekövetkezik.
      Én is azt hittem, hogy Máté tuti az utolsók között lesz fogváltásilag, de hogy mire alapoztam eme feltételezésemet magam sem tudom.
      Úgyhogy készülj fel, mert lehet hogy holnap reggel Réka is azzal ébred, hogy mozog a foga:)

      Törlés
  2. :)) Igen, lehet. :)

    Én arra alapozom sejtésem, hogy Rékának 10,5 hónapos koráig nem volt foga. Gondolom, ilyenkor azt a nagyjából fix x időt azért eltöltik a fogacskák leánykám szájában. Aztán meglátjuk. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom van-e összefüggés. Máténak 6 és fél hónaposan jött ki az első foga, és tankönyvileg növesztette őket sorra.

      Törlés
    2. A tankönyv szerint 6 évesen kezdik váltani a gyerekek a fogaikat. :)

      Egyébként azt sem tudom, hogy mennyi idő szokott eltelni a "mozog!"-tól a "kiesett!"-ig....Hetek? Hónapok? Elvileg, ha használja, harap azokkal a fogakkal, akkor sok idő nem lehet.

      Törlés
  3. Zitának is el van picit fordulva a bal alsó egyese...mozogni nincs helye, de már nem szép szimmetrikus, mint pár napja...Nekem is nagyon korán van még ez...:(

    VálaszTörlés