2012. február 9., csütörtök

Tizenkettő

Mondhatnám, hogy szinte észrevétlenül telt el ez a 12 hét, de ez csak részben lenne igaz. Mert egyrészt valóban úgy elsuhant mellettünk ez a 3 hónap, mint a huzat, és a mindennapok teendői, a fiúk mellett még csak azt sem tudtam számon tartani, hogy épp hol is tartok. Mátéval még minden napot számon tartottam, egyesével számoltam, hogy hány hét hány nap az aznapi, és ólomlábakon haladt az idő az első 12 hétig. Milánnal már kicsit másabb volt, de a hétfordulók azért még nála is eszembe jutottak, noha heti szinten már nem követtem az interneten, hogy hogy is áll a fejlődésben. Most pedig szégyen-gyalázat, de már több hétfordulóról is elfeledkeztem, és gyanítom, ha ma nem lettem volna hivatalos a 12hetes uh-ra, akkor az ehetit is elfelejtettem volna.
Valahogy nem volt még nekem elég idő arra, hogy átállítsam a tudatomat, és ha nem lennék délelőttönként gyakorlatilag mindenre használhatatlan, akkor talán az sem tűnne fel, hogy megint babát várok. De szerencsére a Legkisebb M minden délelőttömet taccsra vágja, így azért ha máskor nem is, de 9-től 12-13-ig minden nap eszembe jut, hogy itt van velünk.
Szóval ma reggel sor került a 12 hetes uh-ra, ahol 3/4-es létszámmal szinte időben meg is jelentünk. A néhány perces vizsgálat alatt kiderült, hogy egy élénken mozgó magzat lakozik odabent, aki épp a fejét fogta, gondolom ő is inkább aludt volna még abban az órában, csakúgy mint én. Elvileg minden rendben van vele, bár a hölgy igen szűken mérte a szavakat felém, mert sokkal fontosabb volt, hogy a kolleganőkkel pletyózzon, és szidják a kismamákat úgy általában. De egy ilyen ziccer engem már egyáltalán nem tud kihozni a sodromból, nyugodtan mondhatom hogy így harmadjára már megedződtem. Gondoltam, feltételeztem, hogy ha bármi baj is lenne, akkor csak szakítana rám is két másodpercet, de mivel ezt nem tette, így besanszoltam, hogy minden oké orrcsont téren is. (Amúgy igen, utána megkérdeztem a dokimat)
Majd végül kaptam egy elmosódott sötétszürke képet egy masszáról, ami talán a feje  és a labacskai láthatóak, de ez nem biztos, a kép minőségéből kiindulva bármi lehet, akár egy ellapított  légy is, úgyhogy ezt most nem tenném be ide.
És most idevésem a száraz adatokat, csak hogy meglegyen:
BPD(koponya haránt átmérője): 23mm
AD1(gerinctől a hasfaliga poci): 20mm
Femur: 7.9 mm
NT(nyakiredő): 1.0mm
OFD(koponya hosszanti átmérője): 26.3mm
AC(pocakkerület):64mm
HC(buksikerület):77.6mm
CRL(ülőmagasság): 70mm
Bms: 64 gramm
Milán hasonló korabeli adataival összevetve egy Milánnál hosszabb, még nála is nagyobb pocakú:), ellenben kisebb buksijú, de ugyanolyan súlyú egyeddel állunk szemben:))))) (és szerintem fiúval, de pszt)

És lassan most már egy kiskönyvre is illene szert tennem... no majd holnap ezen a téren is intézkedem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése