2011. január 16., vasárnap

Lázasak

Betegek. Máté is, és Milán is. És én sem vagyok éppen jól.
Máté születése után sokáig nem volt beteg, majd egyszer-egyszer megfázott, amit rögtön láz kísért, de nem volt vészes, csillapítottam a lázat, aztán szépen elmúlt minden, ahogy jött. Aztán egyre durvább lázasodások, és betegeskedések következtek, ma már nem lepődök meg, és nem is rémülök meg ha 39 fok körüli lázzal találom magam szemben.
Milán, második gyerekként már nem tudott abba a féltve őrzött burokba születni, amit Matyit körülvette pici korában, így ő értelemszerűen hamarabb elkezdett betegeskedni, de nem kell itt komoly bajokra gondolni, általában orrfolyás, néha köhögés, és persze láz. De néhány nap alatt mindig túl vagyunk rajta.
A sort most is, mint mindig Máté kezdte, ő már csütörtök este dögbeteg volt. Péntekre Milán is csatlakozott hozzá, ugyanazon tünetekkel, valami vírus, de nem influenza, és kaptunk gyógyszereket és orvosi eligazítást, hogy mit szedjenek.
Tegnap este viszont Milán bekeményített. Mivel nem volt túl fényesen, így a korábbi fürdés után nyomban el is aludt, újdonságként, mióta beteg, azóta az ölemben szeret elaludni. De egyszer csak felriadt, és éreztem, hogy brutálforró, süt a feje és az egész kis teste reszket. A lázméréskor pedig majdnem hanyattestem, amikor a mérő 40.3-at mutatott, és még ha levonom a 0.5 fokot belőle, a 39.8 sem túl biztató. Újabb kúp, könnyekkel teli várakozás, hogy javul-e a helyzet. Nem javult, mert még fél óra múlva is 39.2-t mértem. Így előkerült a nagyon utált, és egészen eddig halogatott hideg borogatás, ami végül meghozta az eredményt, és három kör után már egész elfogadható volt a hője, de nagyon gyámoltalan volt.
Az éjszaka ennek tükrében nem telt túl jól. Milán nyugtalan volt, de nem volt már olyan forró, mégsem tudott aludni, csak dobálta magát az ágyban, mellettem sem találta a helyét. Az átvirrasztott éjszaka az én állapotomnak sem kedvezett.
Ma egyelőre stabilak, Máté már kifelé jön, és Milánnak sem volt még akkora láza, de aludni most sem tud, max. ölben, de ha le szeretném tenni , akkor felébred.
Úgyhogy a szép tavaszi hétvégére tervezett összes lehetséges programunknak lőttek. Ehelyett nyomjuk az ágyat. De remélem mielőbb túl leszünk rajta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése