2019. szeptember 14., szombat

Még mindig nyári emlékek 1. - Csongrádi Körös-torok

Még a nyáron történt, hogy egy alkalommal, amikor villámlátogattunk Szentesen, akkor átmentünk Csongrádra, a Körös-torokba. És mivel épp strandidő volt, a fiúk csobbantak is egyet. Én csak a lábáztatásig jutottam :-) De még fürdés előtt, én, Milán meg Marci felmentünk a kilátóba, ami ott áll a parton, és ami legutóbb, amikor nem szezonban voltunk itt, akkor már nem volt nyitva. Már akkor tervbe vettem, hogy majd egyszer fel kell oda menni. 

Így néz ki. Elég félelmetes, szó mi szó. 
Belépővel lehet felmenni, párszáz forint, van felnőtt meg gyerekjegy. Felfelé menet azért már éreztem, hogy ez azért nem annyira gyerekeknek való. Eléggé paráztam, hogy elkezdenek vagánykodni a lépcsőn. De szerencsére nem volt semmi. Ők is paráztak kicsit. Nagy szerencse, hogy nem lehetett a lépcsőn lefelé látni... az a halálom. 



Fönt nagyon ingott az építmény, tényleg félelmetes volt egy picit, nem is időztünk sokat, csak gyorsan körbenéztünk minden irányban, és már mentünk is le.











A strandot nagyon jól megcsinálták, tisztára tengerpartos. Van egy rész, ahol szép kis nádnapernyők vannak felállítva, egyébként  pedig süppedő homokos, és meglepően sekély a víz, bár nagyon messzire nem engedtük be a fiúkat.







Aztán mikor már eléggé kezdett ránk esteledni, akkor még mentünk egy autós kört a városban, mert mindig olvasok valami csongrádi fahídról, de Feri nem tudott róla semmit, és a városban is ki volt táblázva. Aztán mikor megtaláltuk, akkor kiderült, hogy ez nem  valami impozáns fahíd, hanem egy egy sávos autós híd, ami egykor fából volt, most már mintha meg lenne erősítve itt-ott. Mellette kompkikötő is van, de hogy az működik-e? Lehet, hogy a kompot váltották ki a fahíddal?
Mindenesetre elég sokan jöttek arra autóval, és mentek át a hídon, ami viszont recsegett-ropogott. Hát nem tudom, hogy rá mernék-e menni kocsival. Vagy akár gyalog is. Nem volt annyira bizalomgerjesztő, de nyilván stabil, ha engedik rajta az autókat.


Így néz ki.


Nem ácsorogtunk ott sokat, mert már kezdtek minket felzabálni a szúnyogok...
A hidat nem ajánlgatom, de a strandot próbáljátok ki. ( remek  meggysört mérnek a parti büfében ;-) )

2 megjegyzés:

  1. Pont mi is a "fahidat" néztük meg, amikor nyáron Csongrádon voltunk :) ... Ráadásul meleg volt, szerettük volna ezt a jó kis strandot is valahogy kipróbálni (nálunk a Családfő gyerekkorában sokat fürdött ott), de sajnos temetésen vagy inkább megemlékezésen voltunk, nem volt alkalmas az időpont sehogy sem, de talán még megyünk arra és akkor szerintem beiktatjuk valahogy :) .
    A fiúkon látszik, hogy szuper jól érezték magukat:) ! Azt viszont nem gondoltam volna, hogy a kilátó ilyen imbolygós, azt azért nem biztos, hogy erőltetem legközelebb :) ...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor lehet, hogy pont nálad olvastam a fahídról utoljára. Mindjárt vissza is keresem a bejegyzésedet :-) A te férjed is ide való?
      A kilátó imbolygós, nem annyira nagyon, de azért mégiscsak... mintha mondjuk egy hajón lennél.

      Törlés