2016. január 22., péntek

Suliváró és nyílt órák

Két hete is van már talán, amikor részt vettünk a januári sulivárón. A decemberit kihagytuk, nem fért már bele a naptárunkba.
Ez az alkalom a télről szólt, Ani néniékkel kartonpapírból hóembert készítettek, meg találós kérdésekre válaszolgattak. Józsi bácsi regöléssel készült, segítségül hívta ehhez a mostani negyedikeseit, zenéltek, énekeltek, amibe az ovisokat is bevonták. Milánnak ez nagyon bejött, főleg, amikor kézhez kapott valami jó kis csörgődobot, akivel zajonghatott zenélhetett. :) Orsi nénivel pedig mesét olvastak, és pár feladatlapot oldottak meg.  Olyan kis cuki volt Milán ott az iskolapadban, ahogy oldogatta a feladatokat! Akkor olyan kicsinek látszódott, pedig általában én olyan nagyfiúnak látom már őt. 



Hazafelé azt mondta, hogy ő Orsit nénit választaná. Én magam is felé hajlok, de hát majd rágódunk még ezen is egy kicsit.

A héten szerdán pedig nyílt órákat tartottak a jövőbeli elsős tanítónénik. Egy olvasás és egy nyelvtan órát nézhettünk meg. És hát... igazából engem ez a nyílt óra bizonytalanított el kicsit. Mert mind a kettő nagyon jó volt, szerintem. Kellően interaktív, kellően pörgős. Úgyhogy bár eddig határozottan én is Orsi néni párti voltam, amiben nagyban szerepet játszik az is, hogy Józsi bácsi az ő napközis párja, most kicsit Ani néni is feljött nálam. Őt egyébként inkább a szigorúbb, távolságtartóbb fajtából valónak gondolom. Még most is így vélekedek, viszont ott az órán nagyon kedves volt a gyerekekkel, az önálló- és a csoportmunkában is készségesen segített nekik, rávezette őket a helyes megoldásra, és látszólag szerették a gyerekek. De mindkét óra jó hangulatú volt egyébként. 
Kíváncsi lettem volna egy matek órára is, de az most nem volt a repertoáron. Lesz még egy ilyen alkalom, hátha majd akkor egy matekba is belenézhetek. 

A diferről pedig még mindig nem tudok semmi konkrétat, mert az óvónéni is lebetegedett. Hátha jövő héten sikerült majd beszélnünk.

3 megjegyzés:

  1. Én nem hiszek a nyílt órákban illetve, hogy érnek bármit is...Attól függ, mennyira adja önmagát az adott tanár a nyílt órán és mennyire színház az egész. Emberismeretben is gyenge vagyok. Mondjuk, a Törpsuli is felér egy nyílt órával és ha azt nézem, azon válaszottam ki a magyar tantónéninket. Viszont az ofő a nem tetszett, csak hát a kiszemelttel van párban. Végül kiderült, hogy mindketten jóóók...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a gyerekek őszinteségében hiszek. Még ha maga a tanár igyekszik a legjobbik oldalát is mutatni, a gyerekek szerintem nem fognak másképp viszonyulni sem hozzá, sem a órához. Talán ez az egy kapaszkodó van, ami alapján lehet valamilyen véleményt formálni, ami vagy beválik a jövőben vagy nem.

      Törlés
  2. Hallgass Milánra! ha Ő Orsi nénit választaná, akkor nincs min gondolkodni. :-)

    VálaszTörlés