2015. szeptember 28., hétfő

Hmm...

Eléggé kerekre nyitottam a szememet ma délután, amikor Máté olvasott a kisszobában, én pedig a ruhákat pakoltam be a szekrénybe. Épp a következő kupacért mentem, amikor azt hallom a kisszoba felől, hogy 
"te utálatos hülye!
Rá is pirítok rögtön Mátéra, hogy nonono, válogassa már meg a szavait, ha lehet, és inkább olvasson, ne a többiekkel foglalkozzon, mire néz rám bambán, hogy mi van???? Ő nem csinált semmit,  olvasott. 
Mondom, akkor miért hülyézik?
Hát a fenti sor benne van kérem a 2. osztályos olvasókönyveben, így kerek-perec, te utálatos hülye. Fehér Klára Csodálatos radírgumi című meséjében. 

Hát nem tudom... csak az én fülemet bántja a gyerek szájából ez a mondat? Még akkor is, ha ez egy irodalmi műben van, és a szövegkörnyezet szerint is csúnya dolog ilyet mondani a másikra. Vagy ez már a nevelési célzatú szövegválasztás, és ha majd ezt elolvassák a gyerekek, akkor nem fognak csúnyán beszélni? Nem lenne célravezetőbb, ha eleve nem adnánk a szájukba semmi olyat, ami nem oda való? 

Nem is olvastuk el többször. Remélhetőleg, holnap nem ettől a félmondattól fog zengeni a kiscsoport, mert Marci szívja magába az ilyesmit. Bár akkor mondhatom, hogy az iskolai olvasókönyvből tanulta.

1 megjegyzés:

  1. Igazad van. Mi is ebből tanulunk, láttam is Réka egyik feladatát a mesével kapcsolatban, de bevallom, magát a mesét nem olvastam. Én nem tennék ilyet a tankönyvbe. Ennyire modernek akarnak lenni? Mintha nem lenne elég klassz, színvonalas mese és vers irodalmunkban....

    VálaszTörlés