2014. augusztus 13., szerda

Megálló

Még péntek este a netet bújva kiírtam pár helyet, mint opcionális úticélt, ha úgy adódik, hogy valamelyik éppen útba esik, vagy van még időnk és kedvünk hozzá, ne kelljen vaktában tapogatózni. Persze, a kis listámat aztán szombat reggel otthon hagytam. Még szerencse, hogy út közben nagy barna táblákon hirdetik hogy a környéken milyen nevezetességek vannak. Egy ilyen táblán láttuk meg Pelhrimovot, és nekem beugrott, hogy a listámon is volt egy P betűs város, persze nem emlékeztem rá, hogy mi volt az, és arra sem, hogy mi van ott, de gondoltuk, lehet, hogy ez volt az. Ezért visszafelé úgy terveztük, hogy ha már úgyis útba esik, és csak éppen egy picit kell letérni a főútról, hát megállunk és körbenézünk.


Útközben autóból megnéztük Kámen várát. 


Pelhrimovba érve, mivel nem igazán tudtuk, hogy miért is vagyunk itt, kerestünk egy centrumhoz közeli parkolót, és besétáltunk a főtérre, ami az errefelé jellegzetes árkádos házak sorából állt. Szép volt. Olyan Telc-szerű. Csak Telc kicsit szebb volt és nagyobb.

Az egyik kapualjban, szerintem valami art-múzeum bejárata lehetett, nagyon ötletes kézműves dolgokat találtunk. A falon a város térképére kartonból megcsinálták az épületeket, és felragasztották, meg fatuskók voltak mindenféle állatoknak kifestve. Ezek nagyon jópofák voltak. 




Miért nem mondta senki, hogy az írás ennyire nehéz? :))
Más nagyon nem is volt. Persze volt templom,  ami nagyon hasonlított a Mezirici templomhoz.





Nem időztünk itt sokat. Visszapattantunk az autóba, és jöttünk haza. 
Vacsorára már-már hagyomány, hogy idegenben egy nehéz nap után csilisbabot eszünk. Mert az hamar készen van, és mert szeretjük. 
Ráadásul Marci szülinapja is  volt, és nálunk a csilisbab a gyerekszületéssel is összefügg, mert amíg én a kórházban wellnessezek, addig az otthon maradottak biztos hogy legalább egyszer esznek csilisbabot. Így hát Marci szülinapján az idén csilisbab volt az ünnepi menü :) Mert szeretjük. Marcit is.

Mikor hazaértünk, és az asztal sarkán megtaláltam a jegyzeteimet, akkor pedig rájöttem, hogy nem is Pelhrimov volt a felírt város, hanem Pardubice. De hát nem tök mindegy? Ki tudja ezeket a neveket megjegyezni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése