2014. április 8., kedd

Cipőkötő

Nem egészen friss hír, de ahhoz még nem is annyira régi, hogy ne legyen hírértékű, hogy
Máté  TUD cipőt kötni!!!!

A cipőkötést én legalább annyira fontos pontnak gondolom egy gyerek fejlődésében, mint a szobatisztaságot.
Ennek ellenére bevallom, én magam nem fektettem túl sok energiát abba, hogy megtanítsam cipőt kötni. Persze időről-időre, amikor felvetődött, hogy tud-e, nem tud, de x már tud, akkor próbáltam neki mutatni, próbáltuk gyakorolni, de 2-3 próbálkozásnál többre sosem jutottunk, mert sem bennem nem volt meg a nagy elhatározás, sem Mátéban nem éreztem azt a tüzet, ami engem is kitartásra sarkalt volna, így aztán mindig feledésbe is merült a dolog. Jól elvoltunk a tépőzáras cipőkkel, nem volt velük semmi bajunk, és olyan egyszerű volt felkapni, és már menni is. Ennek ellenére sosem volt bennem egy szemernyi kétely sem, hogy meg fog tanulni majd cipőt kötni, előbb-vagy utóbb, amikor eljön az ideje.


Aztán pár hete, amikor az új csukáját kapta, utána pár nappal úgy jött haza az oviból, hogy "Anya, megtanultam cipőt kötni!" Meg is mutatta, és valóban jó volt már az, csak nem volt még elég stabil. 
Mára már egész profin csinálja.  És olyan büszke, és olyan lelkes, hogy itthon is mindenkinek ő szeretné megkötni a cipőjét. A minap már azt mesélte, hogy az oviban a Ingrid is vele kötette be a cipőjét :) 
Szóval cipőkötés pipa :) 
És olyan büszke vagyok Rá! Villámcsapásként olyan NAGY fiú lett!


6 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy Máté!!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Hűűha!!! :) Ez igen ;) Én épp ma gondolkodtam azon, hogy szerintem nekik az érettségin is tépőzáras cipőjük lesz :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. áááá biztos nem:) ha meg mégis, akkor sincs semmi.

      Törlés
  3. Ügyi! :) Megtanítottam Rékát tavaly nyáron, de nem volt sok értelme, mert NINCS fűzős cipőnk. El is felejtődött a dolog. Most a nevtanban előkerült a téma, sikerült a csajnak némi próbálkozás után. Érdekes ez, mert a tépőzárak világában sokan még iskolában sem tudnak cipőt kötni. Valahogy úgy tűnik, nem olyan fontos ez a "túléléshez", mint korábban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem sem annyira létszükség, mi is teljesen jól megvoltunk a tépőzáras cipőkkel. Persze aki deszkás cipőt választ a boltban, az tanuljon meg cipőt is kötni! :)

      Törlés
  4. Hát ez is három gyerek három eset. természetesen Andornál tartott legtovább megtanulni, és újra és újra megtanulni...iskolás volt már javában mikor ki mertem jelenteni, hogy tud cipőt kötni. Adrika valahogy így mint Máté nagycsoportban tanulta meg. Áron...egyszer megmutattam neki tavaly, nyáron már a boltban fűzős tornacipőt kapott. Hónapokkal előtte megtanulta és én lepődtem meg legjobban mikor fogta és bekötötte és úgy járkált benne a boltban.

    VálaszTörlés