2012. április 6., péntek

Húsvétváró

Nem tudom miért, de valahogy a húsvét engem minden évben olyan váratlanul ér, tökmindegy, hogy korán van vagy későn, szinte csak akkor kapok észbe, hogy hoppá húsvét, amikor az oviban mondják, hogy akkor viszlát, holnaptól tavaszi szünet van. És mivel az ünnepet rendszerint nem is szoktuk itthon tölteni, így az igazi húsvéti készülődés is nagyjából el szokott maradni. Idén meg pláne kimaradt, mert még a szomszéd néni se szólt, hogy ad barkát, pedig arra nagyon számítottam. Sebaj.
De hogy mégis legyen valami lekerült végre az ajtóról a karácsonyi hóember és került a helyére szép tavaszi húsvétváró virág. Aztán tegnap ugye sütöttem egy nyuszitortát, ma pedig amíg én ebédet főztem a fiúk hímestojást festettek, papíron. Máté óhaja volt, hogy így legyen, rajzoltatott velem csodaszép hímes tojásokat, amiket aztán ő kifestett festékkel. Meg persze Milán is, bár vele még mindig nem sikerült megértetnem a víz-festék-papír sorrendet, (komolyan nem értem miért nem érti) és rendszerint a festék-víz-papírt alkalmazza, ami ugye kevésbé látványos, de legalább elfoglalja magát. Aztán Milán persze hamar megunta, és inkább elvonult mondókázni, de Máté még egy húsvéti kifestőbe is belekezdett, és nagyon ügyesen kiszínezte a tojást.
És mivel nem tudom hogy a hétvégén mennyire kerülök gép elé, most ragadom meg az alkalmat, hogy Máté idei locsolóversével kívánjak mindannyiótoknak 
Kellemes Húsvétot ,
a lányok legyenek illatosak, a fiúk zsebe pedig teljen meg piros tojásokkal.


Korán reggel útra keltem,
Se nem ittam, se nem ettem.
Tarisznya húzza a vállam,
Térdig kopott már a lábam.
Bejártam a fél világot,

Láttam sok-sok szép virágot.

A legszebbre most találtam,
Hogy öntözzem, alig vártam.
Piros tojás, fehér nyuszi,
Locsolásért jár egy puszi.

És ha már április, akkor nálam  tulipán.Hogy ez épp Hollandiából származik e azt már nem tudom, mindenesetre jó sok tulipán nyílik és készül nyílni itt nálunk a kertben, és mindegyik egy kicsit visszavisz 3 évvel ezelőttre.... De jó is volt:) De jó is lenne!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése