2012. január 31., kedd

Esős Barcelona, 2.rész

Miután a kikötőből a jelenlegi állás szerint kihoztuk a maximumot, az eső még mindig hol esett hol elállt egy kicsit, visszafelé indultunk, hogy megkeressük Barcelona katedrálisát a La Seu-t, teljes nevén Santa Euláliát a Barri Gotic szívében. Ez az a városrész ami telistele van szűk kis macskaköves utcácskákkal, tele bárokkal, tapasozókkal, és olyan életszagú. Ezeket a városrészeket szoktam én nagyon szeretni. Most is így lett volna, ha nem kell szinte menekülőre fognunk a dolgot, és erkélyek alatt osonni, hogy minél kevesebb eső zúduljon a nyakunkba. Nem volt könnyű száraznak maradnunk, nem is sikerült. Kivéve Milánt, akinek a babakocsijához volt esővédő, és még hajlandó is volt beleülni, gondolom érezte, hogy elég gáz a helyzet. Ellenben Mátéval, akinek bár volt kapucnija, semmiképp nem akarta felvenni. Nekünk Ferivel meg még az sem volt, sőt esernyőnk sem, mert Feri ugyan mondta reggel hozzunk, de én nem akartam cipelni, és nyilván ő sem, mert ő sem hozta :) Mindegy.
A katedrálishoz vezető kis utca volt a legrosszabb választás a nap folyamán, mert amíg a templom hátuljától eljutottunk a homlokzatig, addig a vízköpőkkel szegélyezett kis utcán  ömlött a fejünkre az eső. Utálom a vízköpőket!
A templomba 6 euro volt a belépő, így ezt kihagytuk. Valamiért engem mindig felháborít ha egy templomba belépőjegyet kell fizetni, pedig sok helyen így van ez. Be is szoktunk menni néhányba, ha úgy gondoljuk, hogy az a templom más lehet a többinél, de alapvetően én nem érzem magamat sem annyira mélyen vallásosnak, sem annyira építészethez hozzáértőnek (ez meg aztán végképp nem vagyok), hogy különbséget tudnék tenni egyik templom és a másik között, vagy hogy bármiféle pluszt adjon az életemhez. Persze ha bemegyünk egyikbe-másikba, akkor mindig csodálatba ejtenek a hatalmas terek, a kupolák, a freskók, az ablakok, de teljesen dilettáns vagyok ahhoz, hogy megítéljem hogy mitől más az mint a többi.
Szóval nem mentünk be. Én mérges is voltam a hülye esőre...hogy nem lehet igaz, hogy még egy olyan ország olyan városában is sikerül eláznunk, ahol csak szökőévente esik az eső. (enyhe túlzással, de akkor is!!!) Inkább metróra pattantunk, és reménykedtünk benne, hogy mire a Güell parkhoz érünk, addigra kisüt a nap, hehehe :)) de legalábbis eláll az eső.
A nap ugyan nem sütött ki, de amikor kiszálltunk épp megint nem esett, így nekivágtunk a nem is kicsit meredek hegyoldalnak. Szerencsére nem a saját lábunkon  kellett a távot megtennünk, mert akkor még most is felfelé mennénk szerintem, hanem hegyoldalon végig mozgólépcsővel könnyítik meg a lusta turisták dolgát.
A Güell park megépítésével Eusebio Güell bízta meg Gaudit, mely gyakorlatilag egy lakóparkszerűségnek készült volna, de sosem készült el, csak az alapok és két ház épült meg, ma pedig egy gyönyörű park, ahonnan csodás a kilátás a városra. Már ha nem esik épp az eső, mert esőben nem sok mindent lehet látni :( A park a világörökség része, kedvelt találkozóhelye az időseknek és a gyerekeseknek.
Mire felértünk addigra a fiúk is teljesen megkergültek, Milán minden lépés után leragadt valami igen fontos dologgal szöszmötölni, Máté pedig valami saját költemény eldalolásába fogott a maga visszafogottnak nem mondható hangerejével. Szóval nagyjából mindenki minket nézett. Én próbáltam csinálni néhány Barcelona a magasból képet, de mivel sem az időjárás, sem a fényképezési tudományom nem javult azalatt a néhány óra alatt, így inkább nem minősíteném egyiket sem. Ellenben a fiúkat a falhoz állítottam, és róluk készült néhány aranyos kép, meg aztán a parkról magáról is sikerült egy-két értékelhetőt fotóznom, mert valóban nagyon különleges, egyedi, és hangulatos.
Elképzeltem milyen jó lehet itt fent a tavaszi napsütésben, csak ücsörögni a hullámpadon, kávézgatni, nézni a várost, átadni magamat a Gaudi-féle életérzésnek. Hát ez most kimaradt.
És készült családi kép is esőcseppel a Feri vállán:
És mire a bejárathoz értünk addigra megint alaposan rákezdett az eső, ami csak esett és esett, és ekkor úgy döntöttünk hogy most már kellőképpen vizesek vagyunk mindannyian, mert eddigre már Milán sem akart a jótékony esővédője mögé bújni, sőt Mátét utánozva ő sem tette fel a kapucniját sem, (helyette feltettem én, hogy leplezzem kicsit az ázott szopottgombóc fejemet:))  így a legjobb az lesz, ha innen egyenesen a vonathoz megyünk. Egyébként is elég későre járt már az idő. Szóval metróra pattantunk, majd hazavonatoztunk, de ekkor már tudtuk, hogy ez nem maradhat ennyiben, hiszen van még egy csomó minden amit látnunk kell!!!! Akár esik akár fúj! Többek között a Sagrada Familia, és a Camp Nou.
Így metróztak:
És a tömött metrón senkit nem zavart, hogy két ekkora gyerek kapaszkodik középen mert nem tudnak leülni. Szóval mi csak ne panaszkodjunk odahaza, hogy nem adják át a helyet....és itt is volt olyan metróállomás, ahol kilométer hosszú lépcsősoron kellett lecipelni a babakocsit, mert ott éppen nem volt se mozgólépcső, se lift. Ha egyedül lettem volna nem is tudtam volna kivitelezni a feladatot.
Otthon hullafáradtan zuhantunk mindannyian ágyba. Én persze nem tudtam aludni, mert folyamatosan Barcelona motoszkált a fejemben. Mert még esőben is teljesen elvarázsolt a sajátos barcelonás hangulatával, és már alig vártam hogy még egy napot ott töltsek, pláne hogy valahol tudtam, hogy  másnap már sütnie KELL a napnak!!!! Nem lehet másképp!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése