2010. április 3., szombat

Könyves kérdezz-felelek

Nellianyunál találtam, megtetszett, elhoztam.

1. Mi volt életem legrosszabb könyvélménye:
Volt néhány, de ami először beugrott az egyrészt Illyés Gyula-Puszták népe volt, ami kötelező olvasmány volt a gimiben, és majdnem végig ki is olvastam, de nem emlékszem semmire, csak arra, hogy borzasztóan rossz volt. A másik pedig Sütő András- Anyám könnyű álmot ígér-je volt, amit viszont önszántamból vettem a kezembe, de kb. 30 oldal után gyorsan le is tettem.
2. A könyv, ami a legnagyobb hatással volt rám:
Emlékszem, amikor a Lányom nélkül soha-t olvastam, akkor nem tudtam szabadulni az olvasottaktól. Szinte le sem tudtam tenni a könyvet.
3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?
Hát nem tudom... félelmet biztos nem... Régebben amikor olyan Stephan King regényeket olvastam mint apl. a Tortúra, akkor azért eléggé tudtam undorodni, de nem félni nem szoktam... max. izgulok, és közben falom a lapokat.
4. Mit használsz könyvjelzőnek?
Általában valami belépőjegyet. Most épp egy Nápolyból Procidára szóló hajójegyet. De semmiképpen nem szamárfülezem be az oldalt. És nem is fektettem le a nyitott könyvet lapokkal lefelé.  Az szentségtörés lenne.
5. Mikor szoktam olvasni?
Amikor dolgoztam,  az 1 órás bkv-zás oda és vissza remek alkalom volt az olvasásra, és persze otthon is. Akkoriban külön könyvem volt a buszra, és otthonra.
Most leginkább este olvasok, amikor már alszanak a fiúk. Vagy amikor délben alszanak, és épp nincs egyéb teendőm.
6. Az első könyv, amit olvastam:
Emlékszem, hogy alig ismerkedtem még a betűkkel, amikor belekezdtem a Nagy Indiánkönyvbe. Nem sokáig jutottam vele, talán a 3dik oldalig, legalábbis az illusztrációk addig vannak kiszínezve, upsz.
Hogy pontosan mi volt az első azt nem tudom, de a Két Lotti biztos, hogy nagyon elsők között volt, és olvastam vagy százszor. És amire még emlékszem, az a Marci és az oroszlán. Szerintem felváltva olvastam ezt a két könyvet.
7. Puha kötésű, vagy kemény fedeles?
Teljesen mindegy. A tartalom a lényeg.
8. Mit olvasol most?
Ami oldalt ki van linkelve. A gyerekek mellett mostanában könnyedebb vizekre eveztem, több szórakoztató irodalmat olvasok, mint mélylélektanit.
9. Hányadik oldalon jársz?
Az elején. Most kezdtem.
10. Rajta hagyod a kezed nyomát, belefirkálsz, meg ilyenek?
Szó sem lehet róla, még csak ki sem töröm. A könyvtárból is azokat a példányokat veszem ki elsősorban, amin a legkevésbé látszik, hogy több kézen is átment már.
11. Befolyásol a könyv borítója, hogy elolvasod-e a könyvet?
Alapvetően nem... de ha valaminek a borítója felkelti a figyelmemet, akkor elolvasom a tartalmát... ez alapján döntök.
12. Az oldalszám?
Nem befolyásol az oldalszám sem... szeretem a vaskos könyveket. Több vastagot olvastam már, mint vékonyat.
13. Hátralapozol, hogy mi lesz a vége?
Soha. De azt mindig megnézem hány oldalas a könyv. De elolvasni a végét sosem szoktam.. értelmetlen lenne.
14. Volt olyan könyv, amit többször is elolvastál?
Van néhány, még fiatalabb koromból, mostanában nem nagyon szoktam újraolvasni.A Jane Eyre-t viszont legalább 5ször olvastam. Akkoriban az volt a legleg.  A belőle készült filmet viszont nem szeretem, egyik feldolgozást sem.
De annyi könyv van, amit szeretnék elolvasni, hogy az újraolvasásokat későbbre hagytam... úgy kb. nyugdíjaskoromra.
15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?
Nem igazán értem a kérdést. Olyan előfordult, hogy későn szálltam le a villamosról, mert annyira belemerültem az olvasásba... de ez nem baleset.
16. Eladod, elajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk?
Volt már amit eladtam. Újabban már csak olyat veszek meg, amit biztos, hogy megtartok. Igen, ragaszkodom hozzájuk.
17. Még a budira is magaddal viszed, vagy csak meghatározott helyen olvasol?
Nem olvasok a wc-n. Ha jó a könyv, inkább nem megyek addig wc-re amíg a sztori meg nem engedi. Mostanában ágyban olvasok. De kedvelem a fotel+pléd+tea kombót is.
18. Vezetsz rendszert az olvasmányaidban?
igen. de olvasónaplót nem írok.
Akinek tetszik, vegye-vigye:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése