2008. november 28., péntek

Mézeskalács

Nagy álmom, hogy öreg koromra legyen egy saját kis receptes füzetem, amiben a jól bevált receptjeimet hosszú-hosszú éveken keresztül gyűjtöttem, és amit majd ráhagyhatok a gyerekeimre, unokáimra, arra akinek kell. Olyan hagyományos kockás füzetesre gondolok. Tavaly el is kezdtem. Nem kockás, egyelőre, de majd beszerzek egy kockásat, és akkor az lesz. Ebben a nem kockásban az elsők között szerepel az a mézeskalácsrecept, amit tavaly Vicától kaptam. Megsütöttem, és ahhoz képest, hogy először csináltam, egészen jó lett, a hiba nem a receptben volt, hanem bennem, mégpedig az, hogy túl vékonyra nyújtottam. De idén majd korrigálok. Sőt idénre két kört tervezek, mert a fára is szeretnék belőle tenni. A tavalyi terv is ez volt, de sajnos elfogyott mire fadíszítésre került volna a sor. 
 

 
Szóval a recept: 
25 dkg finomliszt
25 dkg rozsliszt
12,5 dkg margarin
20 dkg méz
12,5 dkg barna cukor vagy porcukor
1 tojás
1 kávéskanál szódabikarbóna
2 bő evőkanálnyi mézeskalács fűszerkeverék (ha ez nincs, akkor kakaó, fahéj, szegfűszeg ízlés szerinti- na ez a kedvenc konyhai zsargonom- keveréke)
pici só
A lisztet, a szódabikarbónát, a sót és a fűszerkeveréket összekeverjük a tojással. A margarint, a cukrot, és a mézet összeolvasztani, kihűlni hagyni, majd jól hozzákeverni az előző száraz masszához. Jó ha hagyjuk egy éjszakát hűtőben állni, és másnap szaggatni . Jó meleg sütőben pár perc alatt finomra sül. 
Közben gyűjtöm ám én is mások bevált receptjeit, hadd legyen jól tele az a fa mézeskaláccsal :) És persze hadd teljen be a képzeletbeli füzetem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése