2011. március 27., vasárnap

Milán és a mákos süti

Milán két napja nem eszik. Leszámítva a reggelire beburkolt gyümölcs-joghurt kombót, piskótát és kölesbogyót, néhány szelet asztalról elorrozott süteményt, és persze joghurtot. Szóval összességében eszik, csak épp rendes főtt ételt nem hajlandó a szájába venni. Pedig tegnap spenót volt, ami az egyik kedvence. De zokogott amikor a szájába akartam tenni. Ma húslevessel próbálkoztam jó bőven tésztával, husival, répával, de megint csak a a zokogó elutasítást kaptam. Gondolom a foga jön, mert mintha meg lenne duzzadva az alsó ínye jobbról is és balról is.
De nem is ez az ami aggaszt. Tudom, hogy ha kelleni fog neki, akkor viszont megeszi még a küszöböt is, nem fog éhen halni, és még tartaléka is van.
Ami kicsit aggaszt, az az asztal belső sarkáról megszerzett diós- és mákos sütemény. Mert nem tudom, hogy 15 hónaposan ehet-e egyáltalán ilyesmit, és ha igen, akkor mennyi az a limit, amit még igen.
Máté sokáig nem evett diót, mogyorót, meg hasonlókat, mákot meg aztán végképp nem. De Milán egészen más tészta, ő aztán alapvetően tényleg jóevő, és bármit megeszik, ami előtte van. Így aztán vele nem is igazán tudtuk betartani olyan szigorúan a hozzátáplálási táblázatot, mint azt annak idején Matyival. Persze az allergén cuccokra azért próbáltam figyelni, de bármiféle igyekezetem ellenére mégiscsak idő előtt landoltak Milán pocakjában tojásos, tejes táplálékok, mézeskalács , és társai. Aztán persze mindig figyeltem, hogy nincs-e baja, de szerencsére eddig nem volt, nem lett.
Most sincs tulajdonképpen, csak azt a villámgyorsan leküldött 3 mákos sütit már elkezdtem sokallni, pláne hogy tegnap is lecsúszott belőle legalább 2.
Az interneten persze az 1 éves kor után nyugodtan-tól, a mákot még felnőtt korában se-ig mindent találtam. Úgyhogy most már végképp nem tudok semmit, csak azt hogy nem lett tőle baja, nincs rosszul, nincsenek pöttyei, csak a pelus van tele már 2 napja apró fekete mákszemekkel. ÉS mivel nem hajlandó rendes ételt magához venni, és mivel olyan jóízűen és boldogan majszolja, nincs szívem letiltani róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése