2023. július 10., hétfő

Kiállításon

A történetet ott kezdem, hogy sok héttel ezelőtt megláttam a neten egy feldobott oldalreklámban egy gyönyörűszép zöld ruhát. Óóóóó, ott rögtön beleszerettem, és napokig csak nézegettem. Majd mondtam is itthon Ferinek, hogy láttam egy gyönyörűszép zöld ruhát, és majd ha plázában járunk, akkor nézzük már meg. De mivel nem túl sűrűn járunk plázába, mert azért hacsak lehet, kerülöm, mint a tüzet, elég sokára került sor arra, hogy megnézzük. Már-már majdhogynem le is csúsztam róla, mert már nagyon kevés volt belőle. Szerencsére pont a méretemben volt még 2 darab, úgyhogy gyorsan le is csaptam az egyikre. 

Aztán hazajőve szépen beakasztottam a szekrénybe, és azonnal adta is magát a kérdés, hogy oké, szép zöld ruhám már van, de hová tudnám én ezt felvenni? 

És akkor jutott eszembe, hogy ha már így összeálltak a csillagok, akkor megnézhetnénk a Szépművészetiben a Csontváry kiállítást, amire ugyancsak vágytam, de sosem volt rá úgy lehetőség, hogy na menjünk, és Pécsen is kimaradt, pedig már akkor is mondtam, hogy nézzük meg. 

De ez is csak halogatódott... pedig már nincs sokáig itt Budapesten, júl. 15-ig, utána Pécsre viszik az egész tárlatot. 

Mígnem, egyik szombaton Marci a barátjáéknál aludt egy délutáni szalonnasütés után, és onnan csak vasárnap délután jött haza. Úgyhogy gyorsan vettünk interneten 2 jegyet, mert a nagyok zsigerből lepattintottak, hogy ugyanmár, múzeum... Így aztán ketten mentünk Ferivel megfuttatni a zöld ruhámat a múzeumban. 




A Szépművészetiben százezer évvel ezelőtt voltunk utoljára. Akkor emlékeim szerint az állandó kiállításokat néztük meg. Feri szerint voltunk mág egyszer, szerinte Monet vagy Manet kiállításon, de én ilyenre nem emlékszem. Vagy nem velem volt, vagy annyira rég volt, hogy ki emlékszik már rá :-) 
Most nem tudtuk megnézni magát a múzeumot, a jegyünk csak a Csontváryra szólt, de időnk sem lett volna egyébként sem többre, így is jó 2 órát eltöltöttünk a képekkel. 

A képek mellett részletes tájékoztató olvasható a képek elkészüléséről, és a körülményekről, de pont elcsíptünk egy idegenvezető nőt, aki sok érdekességet is elmesélt a festményekről, és a festőről magáról is. 

Ilyen szögből nekem is van fotóm Mosztárról :-)
Jajcei vízesés
Magányos cédrus
Tarpataki- völgy


Nagyon szép kiállítás volt, számomra bámulatos, ha valaki ilyen tehetséges és elhivatott. 

A héten még megtekinthető, szerintem nagyon szép tárlat, érdemes volt végignézni. 



4 megjegyzés:

  1. Wow, ez a ruha nagyon klassz, és nagyon jól áll rajtad.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép ez a ruha, pont illik hozzád.

    Nekem is lóg pár ruci a szekrényben, némelyik kb. egyszer volt rajtam.... :) Mindig úgy vagyok vele, hogy na majd a hétvégéken, meg nyaraláson, aztán letolom a nyaralást is pár pólóban és rövidnadrágban :) :)


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is mindig az vizionálom magam elé, hogy majd a nyaraláson... de nyilván sokkal egyszerűbb és praktikusabb beleugorni egy rövidnadrágba meg egy trikóba, és általában csak megutaztatom a ruháimat :-)

      Törlés