2020. szeptember 16., szerda

Katyvasz

 3. hét szerda, 12-dik nap

Eddig sikerült nyomon követnem, hogy kinek mikor milyen iskolai feladatai vannak... Kicsit át kell billentenem a fejemben a dolgokat, és ráállni az új rendszerre, ami nem csak annyi, mint sima oktatásnál megkérdezem délutén, hogy minden lecke kész van-e, maradt-e még tanulnivaló, nem annyi, mint a tavaszi online oktatásnál, hogy megnéztem a krétában/ classroomban, hogy kinek mi az aktuális feladata aznapra, és akkor csináltuk, hanem ez a kettő együtt vegyítve. 

Ez egyelőre csak a gimnazistákat érinti ez a mindenhonnan jövő feladat, Marciék még szépen elvannak a maguk megszokott rendszerében. Náluk egyelőre még derült ki, hogy lenne fertőzött, alsóban legalábbis, a felsős szintről meg nem nagyon van hírünk. 

Mátééknál eddig 3 osztályban volt részleges vagy teljes karantén, 11-12-dikeseknél. Ez érint néhány tanárt, de Máté osztályát csak annyiban, hogy most az angol tanárjuk van otthon. elkészültek az online tantermek, a tanulcsoportok, ők a Teams-et használják. Ő többé-kevésbé tudja magának intézni a dolgat, bár ezt a teamses felület még nem ismeri, de majdcsak belejön. 

Milánéknál eddig két fertőzéses gyerek volt, az egyik még egész korán kiderült, talán az első iskolai napon, ott csak részleges karantén volt, a másik mostanában derült ki, arról nem is nagyon tudunk többet, de most a héten jónéhány tanár otthonról nyomja, köztük Milán matektanárja is. Ők classroomot használnak Meet-tel, és egyelőre tök homály, hogy mi az elvárás, mert itt is, ott is jönnek feladatok, és egyelőre nem tiszta nekem, hogy akkor aki iskolában van, az megcsinálja órán + tanulóidőben a leckét, és akkor még este 7-kor rá kéne néznem a gyerek classroomjára, hogy jött-e még feladat?

Van egy facebook csoportja az osztálynak, ahová időnként felkerülnek szülőktől kérdések a házikat illetően, de valamiért nem kapok a bejegyzésekről a telefonomra értesítést, hiába van minden jól beállítva... ergo csak akkor látom, hogy írt vki vmit, amikor konkrétan belépek, és rámegyek a csoportra, és sokszor akkor is eltűnnek bejegyzések. Nem tudom, ez az új facebookprofil miatt van-e... 

Ennyi emailcímet meg egyszerűen nem tudok egyszerre figyelemmel tartani, hogy melyikre-mikor-kinek jött esetleg feladat. 

Tudom, elvileg maguknak kéne ezt intézni... de nincs mindegyiknek külön eszköze erre egyelőre. Szóval kicsit elborított minket ez a hibrid oktatás... 

Ráadásul vannak bontott csoportok, és az ilyen-olyan bejegyzésekből nem derül mindig ki, hogy ez most vonatkozik-e ránk vagy sem. Nem ismerem a tanárokat, a szülőket, a gyerekeket, és egy totál katyvasz, amikor olvasom, xy anyukának a bejegyzését xy gyerek matek munkafüzetéről... aztán kiderül, hogy nincs is munkafüzetük, csak vmi oldalt linkelt belőle classroomon a tanár, de a link megnyitásához is kellene vmi regisztráció... mindezt este tízkor, amikor tökvéletlenül ráakadok erre a bejegyzésre. De majdcsak belejövünk, felvesszük a ritmust, mi is :-) Remélhetőleg. 

4 megjegyzés:

  1. Hát ez tényleg katyvasz... 🙂 De biztos belejönnek a fiúk gyorsan! Ez egy igen érdekes tanév lesz, az már biztos..

    VálaszTörlés
  2. Teams-t használtam én is tavasszal, átlátható, könnyen kezelhető. Nehéz a mostani helyzet, ha csak a 2 gyerekem 3 online(gmail, classroom, kréta, moza, fb, iskola honlapja) felületét megnyitom és átolvasom, már az is 45-60 percet vesz el.

    VálaszTörlés
  3. Mi is a Teams-et használtuk vezetői értekezletekre, tényleg viszonylag simán megy minden. De azt követni, hogy melyik gyerek melyik órán vagy milyen felületen kapja a leckét... nem lehet egyszerű. Főleg a két új közösség esetében... A Kréta meg megint egy teljesen esetlegesen működő mihaszna felület lett.
    Kitartás!

    VálaszTörlés
  4. Majdcsak belejövünk, mint kiskutya az ugatásba :-)

    VálaszTörlés