2011. augusztus 5., péntek

Matyimondások

Franciaország óta rákaptunk a sajtra. Nem csak mi, a fiúk is nagyon szeretik. Milán csak akkor eszik sajtot, ha látja Mátét sajtot enni. Ha csak lehet, mindig lapul a hűtőnkben egy-egy brie, vagy camamber, vagy valami, csak ne legyen büdös, mert azt Máté nem szereti.  amit szendvics mellé tudunk enni.
Ilyenkor mindig elhangzik:
Máté: - Kérek sajtot is! de nem büdöset!
Tegnap is elfelejtettem neki adni, és kétségbeesve lohol utánam a szobába, és a szememre hány:
- De Anya, nem adtál sajtot!
- Milyet kérsz?
- Karamellásat!
- Milyet?????
- Karamellásat. Megmutatom.
És elővette a hűtőből a camambert:) (persze nincs kizárva, hogy létezik karamellás sajt,  én még nem találkoztam vele, de a franciáktól minden kitelik)

Máté rendszerint Apával fürdik, ilyenkor megváltják együtt a világot, átbeszélik a nap eseményeit, ilyesmi.
Mátét mindig nagyon érdekli, hogy vajon amikor ő kicsi volt, akkor ő is azt csinálta-e mint Milán, vagy olyan ruha volt-e rajta, ilyesmi.
- Amikor még én is kicsi voltam, nekem is pelusom volt?
- Igen.
- És abba pisiltem?
- Igen.
- És akkor nem kellett szorítani?

Máté minden este, lefekvés előtt gondosan leparkol a bébitaxival.Egyik este a szoba közepére rakta le gondosan az autót.
- Máté ne oda állj már azzal a taxival. Ott útban van. Állj oda az asztal mellé, légyszives.
- De hát ott nincs hely, látod! Tele van a parkoló!

Máskor. már majdnem alszik, amikor felpattan, és veszettül keresni kezd valamit.
- Máté, mi a baj?
- Nem zártam be az autót!!!
- Na akkor zárd be gyorsan, és gyere aludni.
- De nincs meg a kulcs, azt keresem. (képzeletbeli kulcsról beszélünk)
- Ott van az asztal sarkán, látod?
Odamegy, megnézi.
- Ez nem az!!!! Ez a motor kulcsa!
Odatartja az autó felé, és rácsippant.- Cikk-cikk.
- Lááááátod!!!! ez nem zárja az autót!
- A másik sarkán nézd meg akkor!
Megnézi. És ott volt a kocsikulcs:) Bezárta. Aludhattunk.

Apa garázst javít. Toldoz-foltot, ajtót javít, fest. Máténak persze ott KELL lennie. Tegnapelőtt hívtak a kis barátjáék Ábelék játszóházba. Rég nem találkoztak már, és Máté sokszor emlegeti is Ábelt, hogy menjünk hozzájuk, vagy hogy épp mit csinálnak ők, hol vannak.
Mondom Máténak, hogy menjünk el délután Ábelékkel játszani. (Legalább a garázs is halad egy kcisit, nem kell Mátét kerülgetni).
- Nem mehetek, Apának kell segítenem. Festjük a garázst!
Így nem mentünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése