2011. február 18., péntek

Matyiszájak

Máté: - Anya, Te okos vagy?
Mi mást válaszolhatnék erre, mint egy laza igent!
M:- Akkor mije ez itt ennek az autónak?
És mutat valami számomra jelentéktelennek tűnő szürke kis akármire a játékautó oldalán.
(Mégsem vagyok olyan okos!)

Este van, Milán nyűgös, enne már, de a vacsorára még várni kell pár percet.
Mondom Máténak, hogy olvasson már Milánnak mesét az AnnaPetiből, amiből a kedvenc részeit kívülről fújja.
Ő elém áll, és nagy komolyan azt mondja:
- Anya! Te elfelejtetted, hogy én még nem tudok olvasni?????

Szkájpolás közben Milán kipattintja a billentyűzet M betűjét. Borzasztó mérges vagyok rá, ezért száműzöm a hintaszékébe, bekötve, háttal a tévének, és magamban puffogok tovább. Máté mellettem ácsorog, míg én próbálom visszatenni a betűt, sikertelenül, és vagy 5-ször is megkérdezi, hogy most kire vagyok mérges, én pedig mondom neki, hogy Milánra.
-Nem Rám?
-Nem. Milánra.
Miután ezt letisztáztuk, odakuporodik a síró Milán mellé, és csak ezt hallom a hátam mögül:
- Milánka mi a baj? Miért sírsz? Ne sírjál! Nem szabad kiszedni a betűket anya gépéből, tudod! Ne sírjál! Csupa könny a kicsi arcod. várjál, megtörlöm az arcodat, hozok zsebkendőt.
ÉS vitt zsebkendőt és megtörölte Milán könnyes arcát:)
A géppel pedig másnap beugrottam a sarki szervízbe és fél mp alatt visszapattintották a betűt.

Reggeli közben: - Anya, ma nem vesszük be a Véres cseppet? (Béres csepp)

Máté wc-n van, de kihallatszik, hogy szörtyög. Mikor kijön megkérdezem tőle, hogy nem kell-e orrot fújni. Mire Ő:
- Nem kell, már kifújtam a törölközőbe!

(Lehet, hogy ezt már írtam????)
- Elromlott a motorom!
És sebtiben hozza a csavarhúzóját, kalapácsát, és szereli, közben kiabálja:- Javít, javít, javít!

És erre a sémára van még néhány hangutánzó szava Máténak, mint pl.:
- Fűrészel, fűrészel, fűrészel!
- Sziréna, sziréna!
- Dudál, dudál!
- Főőőőő! Főőőőő!
- Mosogat, mosogat!
- Gyógyít, gyógyít!
- Vizsgál,  vizsgál, vizsgál!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése