2017. január 25., szerda

Nohát

Kerestem a múltkor egy könyvet, és több online könyvesbolt és antikvárium honlapjára is rátévedtem. A google persze megjegyzi, hogy mit szoktam nézegetni, hol keresgélek, és ez után sorra ajánlja oldalsávban, facebookon a kínálatot. Így akadtam rá erre:



Nem mennék bele az APG-k irodalmi értékébe, szerintem nem kell bemutatni senkinek. Nagyjából 7 éve olvasom a sorozat különböző részeit kisebb-nagyobb szünetekkel, és az évek rutinja megtanított már arra, hogy hogyan is kell ezt olvasni. Semmiképpen nem szó szerint, mert akkor az ember beleőrül a rengeteg szóismétlésbe. Hogy ezeket miért nem lehetett kiküszöbölni, kijavítani, átírni a többedik kiadás alkalmával sem, azt nem tudom. Pláne, hogy olyan szép és bőséges szókinccsel megáldott nyelvet beszélünk, teljesen fölösleges ugyanazt használni kát egymás utáni mondatban. Vagy mondaton belül is akár. 
Friss példa, épp tegnap olvastuk Marcival, pont a fenti túlárazott kötetből:
Petike is nagyon szeretett volna elmenni a fodrászhoz. Így másnap Apával elmentek a fodrászhoz.

Az viszont tény, hogy a gyerekek odavannak érte. Még Marci is rajongva szereti, pedig már rég elmúlt 4. Tény, hogy az egyszerűsége nagyon vonzó, könnyen emészthető, és az ember még késő este is fel tud olvasni belőle pár sztorit csak úgy emlékezetből. Vagy  például várakozás közben is, mondjuk az orvosi rendelőben. egyszerűen elő lehet kapni, és elolvasni egy-egy részt, amikor már nagyon uncsi. 
Szóval nem vagyok én ellene, meg is van pár része, talán 4, és a könyvtárból is szoktam kihozni olyanokat, amik nem annyira ismerősek. 
Na de azért 10800 ft???? ( a múlt héten ugyanez a kötet még csak 9600 volt amúgy.) 10800 magyar forint???? Egy Annapetiért???? Nem szálltunk egy kicsit el itt az ár-érték aránnyal???? Mert oké, hogy boltban nem lehet már egy ideje kapni, lehet, hogy soha többet nem lehet már, nem tudom, nem követem annyira. Na de van ember aki ennyi pénzt ad ezért a könyvért???? Ezt egy kicsit valóságtól elrugaszkodottnak találom! Mintha lett volna élet APG előtt is, és felnőttek volna a gyerekek e remekmű nélkül is, nem? Csak remélni merem, hogy APG után sem áll meg a világ, és fognak azért még születni új gyerekek a földre... 

De hogy valós képet adjak az APG piacáról, most rákerestem, és azért nem a fenti ár az általános, jófogáson már 4000 ft-ért is meg lehet kapni egy-egy részt. :-)  És ez még mindig duplája annak, amibe került annak idején. 
Ha egyszer Marci is hajlandó lesz túllépni az APG összesen, komoly pénzek ütik majd a markunkat :-) 

4 megjegyzés:

  1. Én mindig úgy voltam vele,hogy könyvet nem adunk el. Az szent. Aztán volt érdeklődő a Bogyó és Babócára, eladtam mindet, egy kivétellel (hagy legyen nyomokban itthon.) APG-től is csak azért nem szabadultam meg, mert nem kérte tőlem senki. :) Már otthon vannak anyunál, a leányszobám polcain. :)
    Popianyu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor itt a remek lehetőség, hogy megszabadulj az APG-ktől is :-) Megéri.

      Ránk sem jellemző amúgy a könyveladás. Bár az Apg-t nem tartom akkora értéknek, hogy érdemes lenne itt tologatni a polcon évtizedekig. Ki tudja. Egyelőre még használatban vannak, aztán meg majd meglátjuk mi lesz a sorsuk.

      Törlés
  2. Micsoda gazdagság, kár, hogy nem érzem! Mindegyik kötete megvan. Könyvön túladni én sem szeretek, az szent dolog. De az APG már akkor sem volt olcsó, mikor lassan tíz éve az első kötetét megvettük. Aztán mindig összefogtunk a barátnőkkel, hogy akkor rendeljük, ha akcióban van. Most direkt megnéztem és találtam egy kötetet, aminek a hátuljára 1999 ft-os címke van ragasztva. No, tényleg a könyv a legjobb befektetés hosszú távra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is arra emlékszem, hogy a tescoban vettem, amikor volt valami nagy akció. Meg ajándékba is kaptunk.

      Törlés