2016. szeptember 27., kedd

Egy hónapos elsős

Lassan eltelik a szeptember, ami azt jelenti, hogy már egy csaknem 1 hónapos első osztályosunk van. :) Az első hónap tapasztalatai:

- Az első két hétben csütörtök délutánra már olyan fáradt volt, mint a dög. Teljesen használhatatlan. Ez a múlt héten kicsit javult, szerintem annak is köszönhetően, hogy a szerdai focit péntekre raktuk, szerdán pedig sakk van, de az nem üti ki annyira, mint a foci, legalábbis nem spanolja tőle túl magát már idejekorán.
- Milán borzasztó maximalista. Ez persze lehet jó is, és az is tulajdonképpen, de amikor a maximalizmusa a hisztiben tör ki, mégpedig "béna vagyok vonalhúzásból!" hangos ordítás képében, na akkor inkább bosszantó. Nem, idegesítő. Pedig nem béna. Ezt azóta már ő is belátta talán. A füzetében csak úgy gyűlnek a mosolygó fejek.




- Az olvasásórát unalmasnak tartja. "Csak annyit kell mindig olvasni, hogy ai, ia, aai, iia, stb..". Itthon viszont falja az olvasólétrás könyveket. ( Meg a Geronimo Stiltont, de azt inkább hanyagoljuk. :) )
- A matek az "bébikönnyű". Most a kevesebb-több relációval foglalkoznak. Milán el van képedve, hogy van akinek nem megy ez olyan jól. De mondtam neki, hogy majd belejönnek ők is, nyugi. Mondjuk most visszanéztem, és Mátéék egy hónap alatt már előrébb jártak. De hát Angéla nénit nemigen lehet iskolaszinten überelni. :-)
- Alakulnak a barátságok, bár nincs még igazán szoros kötelék. Mondjuk Milán az oviban sem volt olyan kezdeményező, inkább hozzá csapódtak a többiek. A nagy összetartó erő a foci. Sokan járnak edzésre is.
- Már a harmadik padtársát fogyasztja. Vagy a negyediket? Nem tudom pontosan mi ennek az oka. Eddig a Timike jött be a legjobban Milánnak. Sajnáltuk, amikor elkerült mellőle.
- Szeret szolfézsra járni. Pláne, hogy Ágota néni marokszám szórja neki a pirospontokat. :)
- Itthoni tanulás nagyon ritkán van, többnyire ő az első, aki végez a házival, szorgalmival mindennel együtt. Itthonra csak az ún. heti házi van, ami az előírt füzetekben a sorfolytatás. Ezt rendre hétfőn kapják meg, és péntekre kell megcsinálni.
- Kezdetben az egyenlőségjeleket úgy rajzolta, hogy nem két vízszintes vonalat rajzolt, hanem elfordította a füzetet, és két függőlegeset, mert hogy úgy könnyebb. Mondtam neki, hogy ez így nem oké. Volt egy kis hiszti, de azóta nem láttam, hogy forgatta volna a füzetet.

Nagyjából ennyi. Már csak 9 hónap van hátra a nyári szünetig!

9 megjegyzés:

  1. Gyönyörű füzet! :) Büszke lehet(ne) rá Milán! :)

    Istenem, de jó is volt az első osztály, amikor még a kacsacsőrjelet tanulták Rékáék és vonalakat húzogattak! Olyan nosztalgia kapott el...:)
    (Popianyu)

    VálaszTörlés
  2. Szép, és természetesen ügyes.
    ...és már csak 9 hónap van há a nyári szünetig. Ezen kifeküdtem :-D nagyon várom én is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Had ne mondjam, hogy pont ma hozott haza valami borzalmasan összecsapott leckét... minden hajam szála az égnek állt, mikor megláttam. :)

      Törlés
  3. Nagyon szép és szuper ügyes a kis elsősötök :)! Annyira a szívemből szóltál az utolsó mondatoddal a nyári szünetről, hogy tegnap én is pont ugyanerre gondoltam :) ...

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy nem csak én számolom a napokat :)

    VálaszTörlés
  5. Èn is számolom... Bár vannak időszakok, amiket nem várok.. januárban felvételi Eriknek, februárban (várhatóan) felsőfokú nyelvvizsga Patriknak, májusban emelt angol èrettsègi, júniusban ballagás... közben OKTV-s versenyek szintèn Patriknak...lehetne is már nyugodtan a tanèv vège.
    Milán füzete gyönyörű, egyik fiamnak sem volt soha ilyen szèp.

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés