2009. február 10., kedd

Eseménytelenül élünk

Alkotói válságban vagyok, vagy valami ilyesmi. De az is lehet, hogy most már tényleg jön a tavasz, és tavaszi fáradtságban szenvedek, és sokszor csak aludni lenne kedvem.Ezt néha meg is teszem, amikor Máté kidől, akkor én is mellékuporodom és alszom egy kicsit én is. 
Hétvégén nagyszülőknél voltunk, nagyi szülinapját ünnepeltük. Olyan jó látni, ahogy időről-időre Máté egyre jobban feltalálja magát, látványosan jól érzi magát másokkal, élvezi, hogy ő van a középpontban (nem mintha ez itthon másként lenne) és ezt maximálisan ki is használja, a nagyszülők nagy örömére minden tudományát szépen végigmutogatta nekik. Aranyos volt. Hogy a finom vidéki levegő, a nagy ebéd, vagy a sok szereplés volt-e az oka nem tudom, de a hazaúton végig aludt, amit még sosem csinált, legkésőbb Dabasnál eddig mindig felébredt, most a garázs előtt úgy kellett kibányásznom az üléséből, és meglepő módon este is időben ágyba került.
A fogakkal még mindig küzd, néhány jó éjszaka után most megint nyűglődés volt éjjel 2-től kb. 6ig. Ez nem igazi ébrenlét, és sírás folyamatosan, hanem csak nem tud alaudni szerintem, forgolódik, néha felsír, de egy simire megnyugszik. Persze mindez közöttünk történik, így nekem is van esélyem egy-egy 10 perces szemhunyásra. 
Pénteken már azt hittem itt a tavasz, és ennek örömére egy több mint 3 órás sétát tettünk, útbaejtve a fontosabb helyeket a kerületben, mint posta, közért, és könyvtár és játszótér. A könyvtárban van egy tengerimalac, amit mnidg megnézünk, Matyi nagyon szereti, szerintem Hunor Dörzsijét véli felfedezni benne, de aranyosan ütögeti a ketrecét, és alig lehetett lebeszélni róla, hogy ne tologassa körbe a polcok között. Én egy szatyornyi könyvvel távoztam, Feri meg is jegyezte, hogy mi lesz ha kiolvasom az összes könyvet ami létezik, erre amúgy én is szoktam gondolni, de aztán eszembe jut a fejemben létező lista, hogy mi mindent szeretnék még elolvasni, és akkor megnyugszom, hogy van még pár dolog a tarsolyomban. És hát ott vannak még a kortárs írók, akikre azért lehet még számítani. Tény, hogy az elmúlt 1 hétben 2 könyvnek tettem pontot a végére, minden nagyobb erőfeszítés nélkül, köszönhető ez Matyinak, aki mostanában elég demóverziósan működik, úgyhogy félek is kicsit, hogy meg lesz ennek a böjtje is. 
Visszavonhatatlanul közeledik a tavasz, a kertben már nyílnak a hóvirágok, felütötték fejüket a krókuszok és a tulipánok, rügyeznek a fák. Lassan jó lesz kiülni a teraszra és magamba szívni a friss virágillatot, és süttetni az arcomat a tavaszi napsütésben. Már nagyon várom.
 
És végül. Mindig irigyeltem a Hunor kincsesdobozából előkerülő retrojátékokat, valahogy a mieink elkeveredtek valahová az idők során. De most hétvégén találtunk a nagyszülőnél egy igazi gyöngyszemet ami még MátéApué volt valaha. és Máté nagy érdeklődéssel vette birtokba ezt a kerekes piros macskát.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése