2008. szeptember 8., hétfő

Minden összejött

Matyi legalább három napja abszolút hisztifőnök. Mindig nagy mestere volt ennek a műfajnak, de a tegnapi előadása azt hiszem minden képzeletet felülmúlt, és csak remélem, hgoy egyedi és megnemismételhetőműsor volt. Kb. fél órával a hazaérkezésünk előtt kezdődött az autóban. Akkor még nem sejettem, hogy mi fog még következni, egyszerűen csak arra gondoltam, hgoy nyilván már Ő is fáradt, (bár szokásunktól eltérően még pihenőt is tartottunk, ahol kapott tiszta pelust is) és már éhes is, máskor is volt már ilyen, de vacsi után újra szép volt az élet. Hát most nem így történt. Nem akart vacsorázni, de nagy nehezen azért legyűrtük. De minden ott folytatódott ahol abbamaradt. Semmi nem volt jó, csak a hiszti, és üvöltésés már éreztem szétrobbanok. Hozzátartozik, hogy tényleg három napja nyűgös volt, sokat nyafogott, de azért még kordában tartható volt a dolog. Az éjszakákat már meg sem említem. Plusz tetézte a hangulatomat egy menstruációs első napos nyűgösség, ilyenkor normál esetben sem vagyok a topon, hát még kialvatlanul és fáradtan. És Máté csak hisztizett kitartóan. Ez olyan igazi földözverős hiszti volt. Közben próbáltunk valamenniyre kipakolni a táskákból, hogy haladjunk is, és legyen némi heléy a szobában. Gondoltuk a fürdés majd enyhülést hoz. Nem hozott. Ekkor már két órája folyamatosan nyafogott. Feri elmélete, hgoy fél órán belül úgyis abbahagyja, már rég megdőlt, és bár nem volt nagy öröm, de megint nekem lett igazam, hogy a mi gyerekünk az képes órákon át kitartóan üvölteni megdöntve ezzel minden hivatalos elméletet dr. Spocktól Suttogóig. Aztán egyszer csak elszakadt a cérna, és nem tudtam megállj parancsolni a könnyeimnek.Ideges és mérges voltam, és kétségbeesett, hogy nem tudom kezelni a helyzetet, és persze ilyenkor felszínre törnek az egyéb sérelmeim is, aminek perszeaz lett a vége, hogy Máté hisztije mellé még Ferivel is jól összevesztünk. Mérges voltam, és tulajdonképpen most is az vagyok, amiért egy olyan helyzetbe kerültem bele, amit egyáltalán nem akartam. Mindig is tudtam, hogy nem rólam mintázták a türelem mintaképét, de amikor a gyerek mellett döntöttünk, akkor ezt a döntést ketten hoztuk meg. Aztán jött ez a milánói munka, ami egészen másképp indult, mint ahogy most zajlik, és ez végképp betette nálam a kaput. Elveszve és egyedül érzem magam, és tudom, hogy csak részben van igazam, és a munkahelyét nem hagyhatja csak úgy ott a z ember, mégis úgy érzem, ha nem változik a helyzet, akkor bármi megtörténhet. Szégyenlem, hogy nem tudom egyedül, higgadtan viselni a dolgokat. Szégyenlem, hogy nem boldogulok egyedül. Megpróbáltam, igyekeztem, de nem megy. Elfáradtam. És tudom, hogy napközben mindenkinek dolgozik a társa, de ott vannak az esték, amikor kicsit lehet lazítani, amikor megoszlik a felelősség, és tudom, hogy jó kezekben van. Ha ez nincs, akkor olyan, mintha 24 órás szolgálatban lennék, és abban is vagyok. De F. csak azt hajtogatja, hogy napközben úgysincs itthon, és különben is pihenjek, amikor Máté alszik. De ez nem így működik, mert valamit ennünk is kell, és nincs szakácsnőm, van egy háztartásunk és nincs bejárónőm. 
Sajnos amióta ennyit van távol, ez mindig vitatéma, persze miattam, és hiába próbálom elfogadni, hgoy ennek most így kell lennie, de majd meg fog ez változni és megint együtt leszünk, és minden jó lesz, nem sikerül, és csak gyűlik bennem a csalódottság. 
Aztán hogy teljes legyen az este, megint csőtörés volt valahol a környéken, vagy nem tudom mi, de nem volt víz. Már amikor Mátét fürdettük, akkor is kicsi volt a nyomás. Itt voltam az egész napos hőség és utazás után megizzadva, kisírt szemekkel, és semmi másra nem vágytam jobban, mint hogy a fejemre endegjem a zuhanyból a friss langymeleg vizet. Erre este 10 után kerülhetett sor, rögtön azután, hogy a bolond szomszéd áthajolva a teraszon rikácsolt mint  egy őrült (egyébként az is) mert őszerinte Mi zártuk el a vizét. (amit egyébként nem fizet, és bírósági per is folyik ellene emiatt, de ez igen hosszú történet). Persze Máté ekkora nagy nehezen álomba sírta magát, de amikor Feri megemlítette neki hogy kihívjuk a rendőrséget, akkor abbahagyta. (egyszer már kihívtuk, és akkor rájuktörték az ajtót, mert nem nyitották ki. ) 
Úgyhogy ilyen hangulatban sikerült álomra hajtani a fejünket, és csoda-e, hogy őrültségeket álmodom, és emiatt óránként felébredek? 
Remélem az eső elmossa az bennem kavargó rossz gondolatokat, indulatokat a világgal szemben, és bár a mai nap sem indult fényesen bízom egy jobb napban, egy szebb folytatásban. Próbálom összeszedni magam, összekaparni valahonnan régen lemerített tartalékaimat. De jól vagyok!
 
Hogy Máténak a fogzás vagy a közelgő hidegfront okozta-e a tegnapi esti nyugtalanságát, nem tudom, nyilván mindkettő szerepet játszott benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése