2023. szeptember 11., hétfő

Csak egy szimpla hétvége

Avagy miért is vakarózok folyton a tanévkezdés miatt....

A múlt héten többé-kevésbé lezajlottak a szülőik, a Marcié van még mára, aztán egy darabig pipa. 

Megtörténtek a zeneiskolai órabeosztások is, a héten már indulnak a zeneórák és a zenekarok is. 

Az edzések pedig már aug.20. utántól zajlanak, most már mondhatni bejáratott rend szerint. 

Még az az egy képlékeny, hogy Marci marad-e tanulószobára, vagy sem, ezen a héten még rágódunk, aztán hozunk majd egy mindenki számára kedvező döntést. 

Na de hogy miért is utálom, hogy megint elkezdődött ez a tanévnek nevezett taposómalom, hát azért , mert nem elég, hogy megy hétköznapokon a iskola, a tanulás, a tanulás miatti bosszankodás, veszekedés, az uzsonnacsomagolás, a vásárlás, a meghalokéhenmitvanenni, még hétvégén sem dőlhet az ember hátra láblógatva, mert szombat kora reggel már Máténak kell mennie a Népszigetre 8ra,  mert Öböl-kupa van, azaz 7 után már el kell indulnia otthonról. Egész napos rendezvény, csomagoljak neki szendvicset, meg adjak pénzt ebédre, majd jön. 

Kicsit később, de még mindig 9 előtt járunk, Milánt is kirakjuk a focipálya előtt, mert meccse lesz. Amíg nem kezdődik a mérkőzés, addig a közeli lidl-ben elintézzük a bevásárlást. 10 előtt már ott állunk a focipálya mellett a tűző napon. Engem mondjuk a napsütés zavar a legkevésbé. Mondhatni az egyáltalán nem zavar, élvezem, hogy még meleg van, hogy még lehet szoknyában meg szandálban lenni, kell a fenének az őszi eső meg a 10 fok. 

Én csak 1 félidőt nézek meg, az alatt Milán lőtt egy csodagólt, mint később kiderült az egyetlent, amit a csapatuk mellé lehet felvésni, és végeredményben kikaptak, (szóval nem maradtam le semmiről a 2. félidőben :-) ) de a gólszerzés öröme kicsit jobb szájízt adott a történetnek. 

Én hazabékávéztam, hogy elkezdjem főzni az ebédet, mert Máténak délután 3-kor volt még egy futama, a fiú négypár, és arra ki akartunk menni. 

A fiúk hazaestek, ebédeltünk, és 3 előtt már kint voltuk a Duna-parton. Szerencsénk volt, mert bár korábban érkeztünk kicsivel, mégis már ment a futam, és pont elcsíptük, ahogy Mátéék egysége besuhan másodikként. de akkor még nem tudtuk, hogy ez igazi második volt-e, vagy valami előfutam, ezeknél az evezősöknél sose tudni :-) Aztán kiderült, hogy ez bizony igazi második helyezés volt, amiért végre érem is járt! Úgyhogy végre-végre megszerezte Máté az első érmét, amire már nagyon vágyott. 



Vasárnap délelőtt nem volt semmi, de röpke pakolás és főzés és ebéd után mennünk kellett Szadára, Marci egyik focis barátjának a focis szülinapjára. 

Közben ebéd után- indulás előtt Máténak eszébe jutott, hogy hát mégiscsak meg kéne beszélünk a fizikaleckét, mert vannak benne szürkén homályos részek.. Khmmm. Nekem is voltak. De igyekeztem a könyvet átlapozva a vastag betűs kiemelésekre és a képletekre koncentrálva gyorsan felvenni a fonalat, ( a termodinamika egyébként is nagyon megy nekem 😜, ja neeemmmm ) és nagyjából átbeszéltük, hogy mire figyeljen, hogy induljon el, és mit miből lehetne kiszámolni. 

Nem mondom, hogy patentül ment, de végül néhány példát önállóan megoldva kijött a végeredmény, úgyhogy örültünk. 

A focis szülinapról a gyerekek rögtön a Magyarország-Csehország meccsre mentek a csapattal. Terv szerint úgy volt, hogy mi visszük a fiúkat a meeting pointra, de menet közben Feri rásózta őket egy apukára, akik ugyancsak mentek, így ők elmentek, mi meg még maradtunk, mert Feri beszállt az apa-fiú rangadóba. Én addig a pálya szélén malmoztam, és időnként próbáltam az ottlévő anyukákkal beszédbe elegyedni, de valahogy nem nagyon ment. 

Mikor hazaértünk, akkor Máténak volt kérdése egy feladattal kapcsolatban, azt átbeszéltük, én elmentem futni, de a szülinapi tortázás után igencsak nem esett jól. Aztán 8 után kellett a gyerekeket összeszedni a Puskásnál. 

Fürdés-vacsora, és már vége is volt a hétvégének, úgy hogy tulajdonképpen nem csináltunk mást, csak fuvaroztuk a gyerekeket a-ból b-be, onnan c-be. 

Feri a héten nem lesz itthon csütörtökig, úgyhogy ez a hét is nagyon pihentető lesz. Vasárnap mindkét focistának meccse lesz. Igaz, ez most engem nem érint, mert nekem meg színházjegyem van vasárnap estére. :-) 

4 megjegyzés:

  1. Gratulálok az éremhez. 😊
    Pár év és lesznek unalmas hétvégék is. 😊

    VálaszTörlés
  2. Igen, valószínű eljön majd az az idő is, nem is olyan soká, amikor visszasírjuk még ezeket az időszakokat. :-)

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok Máténak az első éremhez! :)

    Jó kis hétvégétek volt, elfáradtam már az olvasásban is.... :)

    VálaszTörlés
  4. Gratulálunk az éremhez! Kitartás a hétvégékhez, teljesen át tudom érezni :-) amúgy osztom Bea véleményét, néha fárasztó, de biztosan hiányozni fog, amikor már nem kell majd csinálni.

    VálaszTörlés