2023. április 4., kedd

Még egy utolsó kis Mecsek

Vasránap reggel lángossal várt minket a házinéni, amolyan búcsúreggelire, úgyhogy jól bereggelizve indulhattunk utunkra. De hogy ne kelljen azonnyomban visszatérni a fővárosba, még elkanyarodtunk Magyaregregy felé, hogy Máré vára körül is sétáljunk egy keveset. Mi EZT a körtúrát választottuk.

A vár sajnos csak május 1-jén nyit ki, a honlap szerint, ( meg a kapun lévő kiírás szerint is), úgyhogy bemenni a várba nem tudtunk, így csak egy rövid kis körsétát tettünk a Kelet-Mecseknek eme nyugati oldalán, búcsúzóul.

Az autót a várvölgyben hagytuk egy kulcsosház parkolójában, és innen meredek betonúton felsétáltunk a várhoz. A vár kívülről inkább a méretével vívja ki az ember csodálatát, semmint az impozánsságával, de a magasan fejünk fölé emelkedő masszívnak tűnő falaknak megvan a maguk szépsége.

A várat egy háromfejű, újrahasznosított gumiból készült sárkány védi. Ezt a vártól függetlenül meg lehet nézni, a bejáraton kívül van. Nagyon klasszul meg van csinálva, biciklibelsők, autó- és traktorgumik formázzák  a sárkányt.

Gyönyörűszép bükkös hegyoldalon haladtunk végig. Szép, tavaszias, napsütéses időnk volt, öröm volt a természetben lenni.

Sokáig szintben haladtunk, majd ereszkedtünk, majd hevenyészett fahiadakon oda-vissza átkeltünk a patakon, majd kiértünk egy erdőgazdálkodási betonútra, annak túloldalán jött egy hosszabb emelkedő. ezt kicsit nehezményezték a fiúk, de csak sikerült mimdenkinek felküzdenie magát az Atka-tetőre, és onnan már csak lefelé kellett jönni, vissza a kocsihoz.

Már csak autóba kellett pattannunk, és hazaindulni. Fél 4-4 körül már otthon is voltunk, még a medvehagymás pogácsa megsütésére is volt idő. :-)

Csodás pár napot töltöttünk a hegyek között, tényleg jó volt, még a gyerekek is egészen lelkesek voltak, sőt néhol egészen fel is spanolódtak. Nyilván, ha az iskolába menés a másik opció, akkor máris jobban hangzik egy kis hegyi kirándulélás, ugyebár :-)

Milán legközelebb az Írottkőre szeretne menni, nem ellenezzük ezt mi sem, de hagytunk még a Mecsekben is látnivalót, bejárható útvonalakat, úgyhogy nem kizárt, hogy jövünk majd még ide.

1. Hazaérkezés után még nekiálltál pogácsát sütni? :)) Hát szuper csaj vagy!

Jó tippeket adtál a Mecsekhez, ha legközelebb arra járunk. :)

2. Szeretem a túrázós beszámolóidat (is). :-)