2021. április 20., kedd

Pilisi kirándulások 1.

Hideglelős-kereszt - Sas-hegy - Fári-forrás - Búbánatvölgy

A minap, talán Travellina oldalán volt kérdés, hogy a sok lemondás mellett, mit adott nekünk a vírushelyzet.

Nekünk egyértelműen a rendszeres kirándulást adta. Míg korábban csak időszakosan tettünk egy-egy hegyi túrát, mondjuk évszakonként egyet, kettőt, addig most már a többedik hete csináljuk, hogy hétvégén az egyik napon megmászunk valami hegyet. Vagy kettőt. Tettünk már hosszabb és rövidebb túrákat is, könnyebbeket és nehezebbeket, de mindegyik nagyon más volt.

Nagyon érdekes látni, ahogy feléled a természet. Ahogy hétről-hétre egy kicsit más arcát mutatja az erdő, ahogy egyre zöldül.

Most két egymásutáni héten is a Pilisben voltunk, de a Pilisnek két felén, és egyre inkább lenyűgöz a Pilis IS. Így, hogy igyekszünk kerülni a felkapott helyeket, mint a Prédikálószék, Rám-szakadék, Dera-szurdok, és társai, így olyan részeit ismerjük meg a hegységnek, amit lehet, hogy egyébként sosem.

A múlt hétvége előtt Esztergom felől másztunk fel az úgynevezett Hideglelős-kereszthez, majd innen lereszkedve egy jókora kört mentünk a Búbánatvölgyig. A túra csak az első néhány kilométeren volt igazából megerőltető, a keresztig feljutás, és utána a Sas-hegyre menő kaptató elég meredek volt, és a mozsalékos hegyoldal sem könnyítette meg a dolgunkat. De ha ezt már leküzdöttük, utána szinte már csak lefelé mentünk kilométereken keresztül. Néhol erős szélben, néhol csöpögött az eső, de nem volt vészes.

Rajtunk kívül egy nagyobb fiatalokból álló csapattal találkoztunk csupán, ők mondjuk jó sokan voltak, vagy 10-en, de ügyesen kerülgettük egymást, nem volt fennakadás.

A Helemba-sziget túloldala már Szlovákia.

Itt már eléggé kivoltak :-) Azt mondták, innen aztán ők tovább nem jönnek. De aztán muszáj volt... belátták, hogy a hegyoldalban nem maradhatnak sokáig...

Út közben érintettük a Fári-kutat is, itt megtöltöttük a palacunkat.

A völgyhöz már eléggé megfáradva érkeztünk. Mint egy vert sereg, úgy kullogtak a fiúk a Kerek-tó melletti padhoz megpihenni.

Búbánatvölgy.

Innen el lehetett volna kanyarodni a Mi kis falunk horgásztava felé, de nem volt már bennünk ( főként a gyerekekben) annyi szusz. Helyette hazafelé Pilisszentlélek ( Pajkaszeg) felé jöttünk, és átautóztunk a falun. Nem szálltunk ki, mert már elég késő volt, csak úgy autóból körbenéztünk. De nagyon vicces volt, ahogy néhányan látványosan csak úgy lődörögtek a faluban egy jégkrémmel a kezükben.

1. Szupi, legalább olvashatok egy túrás bejegyzést!!
    Szomorúak voltunk, hogy mi most szombaton nem tudtunk kirándulni, már hiányzott. :) Remélem, még lesz olyan hétvége a tanév alatt, amikor el tudunk szabadulni...

Ezt az "innen tovább nem megyes sehová" érzést jól ismerem.... :) :) Mit érezhettem volna én, ha már a gyerekek is kifakadtak.... :)

jó sokan, vagy tizen.... :) :) :)

1. biztos lesz még, lesz még pünkösd is :-)

"jó sokan, vagy tizen.... :) :) :)" - hát no... ilyen vírusterhes időkben olyan soknak tűnik az a 10 fiatal összeverődve. :-)

2. Vírushelyzet ide vagy oda, mi a legtöbbet barátokkal kirándulunk. Általában 10-12 gyerekkel, azt vettük észre, ha többen vannak, akkor nem nyafognak, beszélgetnek, szedik a lábukat.

3. Ez tök jó túra lehetett, nagyon szuper, hogy ennyit kirándultok :) ! Nálunk mostanában csak én és esetleg Toma lelkesedik (néha) a túrákért, rendesen vissza is vetett minket a dolog, de azért bízom benne, hogy lesz ez még jobb is... Tapasztalatból írhatom :) , hogy az tényleg szerencsésebb, legalábbis Toma szempontjából, ha többen vannak a srácok, barátok :) .

1. Egy túraszerető kutya is modiváló tényező lehet....:) Nálunk nincsenek túraszerető cimborák sajnos.

2. Igen, valószínű, hogy kevesebb lenne a nyafogás nagyobb társaságban, de valahogy nem lett abból rendszer, hogy barátokkal kiránduljunk, pedig vannak hasonlóan kirándulós barátaink/ismerőseink, szoktunk is tippeket cserélni. De valahogy így alakult.
      Kutyánk meg sajnos nincs. Marci nagy bánatára :-( De Milán állatszőr allergiája mellé nem lenne szerencsés egy kutya.

3. Jaj, Vivinek írtam a kutyát, titeket Bea, nem is kell motiválni, mert csoda aktívak vagytok/vagy! 🤩

4. Egyébként valóban, az tényleg sokat számítana :) , eddig mindig olyan kutyában gondolkoztunk, aki szeret futkorászni (főleg Toma miatt :) ), de az nem jutott eszembe, hogy az ilyen kutyi túrázni is szeret :) , szóval köszi a jó ötletet :) !!!
      És teljesen igaz, Beáék csoda aktívak!!!

4. Hogy ti semmit nem változtok a drága férjeddel Bea! Ez biztos a három fiúnak tudható be :) Sok sok puszi!