2020. május 19., kedd

Vasárnapi bicikli- vissza a valóságba

Már a múltkor is lebegtettem a fiúknak, hogy elmehetnénk biciklivel a Rákos-patak torkolatához, mert ahogy néztem, javarészt kerékpárút vezet oda, csak kétszer kell a felüljáróra fel- meg letolni a bringákat 😜
Igazából önös érdek is volt a javaslatban, mert tervezem már egy ideje, hogy jó lenne kifutni a Margitszigetre, meg vissza, csak mostanában ugyebár le volt zárva a sziget, abban az idősávban legalábbis, amikor én futásképes vagyok, meg a vasúti felüljárós susnyás részt nem akartam elsőre egyedül megközelíteni, és ez jó felfedezőtúra volt.
Szóval így vágtunk neki vasárnap délután. Csak egy kisebb hiszti és vergődés előzte meg az indulást, igazán szóra sem érdemes. 😆
Az ujjam nem volt még tökéletes, de jobb volt, mint szombaton, bekötve meg szinte már tünetmentes is volt, leszámítva, hogy nem hajlik rendesen, de legalább nem fáj már.
A patak part 13. kerületi részén nagyon penge, nem olyan régi bicikliút van. Külön rekortános futósávval, ( na emiatt szeretnék mér arrafelé futni leginkább ) , külön járdával, és szépen karbantartott patakparti résszel. Nagyon jó kis hely.
A vasútra kicsit macerás volt följutni a fémrámpán, lefelé meg még macerásabb, de legalább épp elcsíptünk egy vonatot.

Aztán mikor már rátértünk a bicikliútra, akkor pikkpakk ott is voltunk a Duna Arénánál, ami mögött a Rákos-patak, a mi Rákos-patakunk belefolyik a nagy Dunába.

A torkolat

Aztán ahogy néztük a Dunát, gondoltunk egy merészet, hogy ha már eddig eljöttünk, akkor menjünk be a Margitszigetre! Ami végre hétvégén is nyitva volt már.
A hídon biciklizéstől mondjuk borsózik a hátam... de egy szigetre ugyebár nehéz lenne híd nélkül betekerni. :-)

Jajjjj, és olyan jó volt ott! Végre zöld, végre fák, végre igazi park és piknikhangulat.
Nem voltak amúgy szerintem annyira sokan. És akik voltak, azok is szépen tartották a távolságot.
A szökőkút még nem megy.
De azért elnyaltunk egy fagyit. A szezon első igazo fagyiját házon kívül!

A vadasparkot is megnéztük, egyelőre csak kívülről, mert még nem volt nyitva. És szerencsénk volt, mert pont kinyitotta a páva a tollait.

Arra jöttünk haza, amerről jöttünk. Bennem felmerült, hogy kimehetnénk a Margit-hídon is, és az Andrássyn haza, de az Andrássy onnan még messze van úgy, hogy a körúton csak biciklisáv van, meg hát a liget sem a legjobb hely a békés biciklizgetésre sajnos. :-(
De így legalább pikkpakk hazaértünk.
Kb. 14 km-t tekertünk, a Margitsziget valamiért nem oda észlelt minket a kütyü, ahol voltunk, de ez legyen  alegnagyobb bajunk :-)