2024. február 9., péntek

Februárnyitó Börzsöny

Ki kell használnunk még azokat a hétvégéket, amíg nem indul be a fociszezon, és vannak szabad hétvgéink, amikor kényünkre-kedvünkre azt csinálhatunk, amihez  kedvünk nem, nempedig rohangálunk a focipályák között, mikor épp hol melyik gyerek játszik.

Mi pedig ezeket a szabad hétvégéket kirándulással töltjük. Szerencsére az időjárás is a kedvünkre való, nincs zord hideg tél, nagy eső, van viszont jó levegő, kényelmes kaptatók, csodálatos erdő, és némi sár, de hát azzal nem foglalkozunk :-)

A múlt hétvégén, miután már háromszor a Pilisben és a Budaiban voltunk, most a Börzsönybe mentünk. A börzsöny nagy kedvencem. Ismeretlenebb és vadregényesebb is a budai oldal népszerű útvonalainál, és sokkal kevesebb ember jár erre. ( most nem Zebegényre gondolok, ahol zsufi van, hanem egyéb helyekre) Most például úgy tudtunk 12 kilométert sétálni, hogy talán ha egy emberrel találkoztunk, de lehet még annyival sem.

Kismaros után parkoltunk, és innen indultunk el a zöld háromszögön. Ezúttal csak MArcit hoztuk magunkkal, mert Máté az előző napi edzésére és a hangversenyre hivatkozva azt mondta offolná a programot, Milán meg egyszerűen csak nem jött, és az előző heti produkciója után nem volt kedvem leállni vele vitatkozni, eltölteni ezzel egy csomó értékes időt.

Úgyhogy hármasban vágtunk neki a hegyeknek, és ez már szinte olyan volt, mintha nyaralnánk. 1 gyerekenek a nyafogásai már annyira ingerküszöb alatt vannak, hogy észre sem vesszük. De amúgy Marci nem is szokott nyávogni. Ő nagy túrázó. Annyira mondjuk nem nagy, hogy bele ne toccsanjon az első fél órában egy méretes saras pocsolyába, mert meg akarta nézni, hogy be van-e fagyva. Mert hártyás volt a teteje! Na de volt vagy 12 fok!!! Nyilván nem volt befagyva, ellenben bokáig süllyedt a saras vízben.

A Fehér- források völgye volt a kirándulásunk fénypontja. Csodaszép volt. Még így télen is.

Innen a Törökmezőre mentünka a turistaházhoz, ahol beültünk egy meleg levesre. Marci palacsintát is kapott, amolyan jutalomként, hogy vállalta az egy gyerekességet. Nem járt rosszul :-) A többiek addig itthon éheztek. :-)

Megnéztük a mini állatparkot is.

Hazafelé pedig még a Dunát is megcsodálhattuk.

Jajjj nagyon klassz volt!  Most hétvégén nem lesz időnk kirándulni, és sanszos, hogy utána sem... úgyhogy most ebből kell majd töltekezni.