2024. január 28., vasárnap

Januári kirándulások 2.

Már teljesen hómentesen, de elég nagy szélben, tegnap a Pilisben jártunk.

Régóta nézegettem már a Csobánkához közeli Ziribár-hegyet, ahová nem vezet jelzett ösvény, és talán picit ez is tartott vissza tőle, de pont a háten olvastam egy jó kis cikket róla, úgyhogy a szombati kirándulásunkkor ezt vettük célba, érintve a múltkoriban ( amikor pár éve itt jártunk  😊) kimaradt Macska-barlangot.

Csobánkára már ismerősként gurultunk be, megmásztuk már itt az Oszoly-sziklát, megnéztük a Mackó-barlangot, és most a másik irányba indultunk a kék kereszten.

Milán vállalhatatlanul viselkedett. Erről többet nem is akarok beszélni.

az útleírás nem volt pont egyértelmű, néhányszor tanácstalanul is álltunk a kereszteződésnél, hogy akkor msot merre is az arra, de végül csak sikerült viszonylag könnyen ráakadnunk a barlangra.

Óóóó ez a barlang nagyon szuper! Kb. 140 méter mélyen lehet besétálni, de mivel mi nem vittünk fejlámpát, és csak a mobiltelefon lámpájával próbáltunk világítani, így nem mertünk nagyon mélyre menni, de azért elég jól besétáltunk mi is.

Hónak nyoma sem volt, és a szélvédettebb oldalon teljesen tavaszias idő volt már tegnap is.

Innen vágtunk neki a fölöttünk magasodó Ziribár-hegynek. A barlang felé nemigen volt szintemelkedés, bezzeg a hegyre fel néhol már sikerült megizzadnunk a kaptatón. De kárpótolt minket a szép kilátás.

Fenn a hegytetőn egy hintában lehet ejtőzni és csodálni a panorámát.

A hegy túloldalán jöttünk lefelé, na itt jó nagy szél volt, viszont itt már érződött a tavasz közeledte. :-)

Ma pedig olyan tavaszias meleg időre ébredtünk, hogy ma mindenképpen futnom kellett. :-) Addig - addig futottam, míg végül egy félmaratont sikerült összeraknom, aminek úgy örültem :-)