2021. március 11., csütörtök

Online - Első hét

Igazából sokkal nagyobb rutinnal és belenyugvással vágtunk bele az újabb online etapba. 

A héten amolyan bevezető hetünk volt, mert hétfőn, kedden Milánnak még nem volt suli, ők csak szerdán kezdtek. Akkor mondjuk rögtön egy dolgozattal. Dolgozatból és számonkérésből aztán jutott mára is, és holnapra is fog. Többnyire meg vannak tartva az órák online, kaptak egy úgynevezett digitális órarendet, mert a 3 irodalomból pl. csak kettőn vannak élőben, 1 alkalommal pedig feladatot kapnak, és így van az angollal is. 

Mátéék mondhatni már rutinosan álltak neki a hétnek, mintha mi se történt volna, visszaálltak a pár héttel ezelőtti online órarendre. 

az egyetlen plusz nekik, hogy most megint a zeneóráik is online vannak, ezt folyton észben kell tartani. 

Marciéknak zoom-on tart órát Marika néni, ezen a héten még csak napi egyet tartott, matekot-nyelvtant felváltva, de jövő héten kettőt tart minden nap, 1 matek, 1 nyelvtan. Nagyon cukik egyébként a gyerekek ahogy nyüzsögnek a zoomos órán. Én annyit mosolygok rajtuk. 

- Marika néni, most milyen óránk lesz? 

- MArika néni, a füzetet is elővegyük?

- Én nem találom a füzetemet. 

akkor vegyél elő egy lapot, bármilyet. 

- Csak sima fehér papírom van, az is jó? 

-Marika néni, nekem hibátlan lett!

- Marika néni, beírhatok egy csillagot? 

- Marika néni, pirossal vagy zölddel? Tollal vagy ceruzával?

- Marika néni, én nem találom a hegyezőm! 

- Marika néni, én lemaradtam, ott tartok, hogy 5x10.. Nem kell a példát leírni, csak az eredményt! Jaaaa, akkor én egész eddig rosszul csináltam! 

- Marika néni! Nekem holnap lesz a szülinapom!

- Marika néni, nekem ma van a szülinapom!

- Marika néni, a kutyám is itt ülhet mellettem? 

és így tovább :-) tényleg nagyon mókás. De haladnak is azért valamennyire. 


Tegnap ebéd előtt még ügyesen felmondta az Altatót. Annyit parázott tőle, pedig olyan ügyesen megtanulta.

Most délután is tart nekik Kincső néni "napközit"/gyakorlást. Megbeszélik a házit, és olvasnak egy picit. Ez szerintem nagyon jó, mert tavaly pont az volt a legnagyobb gond, hogy délután már nem lehetett tanulásra rávenni Marcit. Így legalább egy picit még délután is hasznosan tölti az idejét. 

Marciéknak holnap nem lesz tanítás. Meg ugyebár hátfőn mindenkinek szabadnap van. Hogy milyen formában tudnánk hatékonyan eltölteni ezt a hosszú hétvégét, hát egyelőre passz. 

A Nagyok nálunk egyáltalán nem használják a krétát, semmilyen formában, Maricéknak is van classroomjuk, ahová a napi feladatokat feltöltik, az mindenkinek elérhető és jól kezelhető. Ettől függetlenül sajnos a megoldott feladatokat a krétába kell feltölteni, mert a tankerület ezt kéri. Úgyhogy teljesen még nem szabadultunk meg a krétában való szerencsétlenkedéstől. 


Tegnap kicsit felzavarodott az állóvíz, mert egész váratlanul, a semmiből, kiderült, hogy a Baptista Szeretszolgálat bejelentkezett a tankerületnél, hogy átvenné az iskolánk működtetését. Hogy miért, és miért pont most, azt a jó ég tudja, mindenki csak néz jobbra-balra tanácstanul, hogy ez meg most mi... Egyelőre nem is tudunk erről sokkal többet, csak annyit, hogy a szülőknek is lesz majd valamilyen szavazás, mert az ő beleegyezésük nélkül nem lehet változtatni, de hogy milyen formában fogják kikérni a véleményünket, és mi alapján, az még rejtély. Annyit tudunk, hogy a tantestület ellene van, de hogy ők mi alapján tudtak bármiylen döntést hozni egy fél óra alatt, azt nem tudni. 

Mindesetre valami egészen közeli, március végi dátum van megadva határidőként.  Reméljük, addig kapunk majd mindkét fél részéről valami prezentációt, leginkább a Baptisták felől, hogy hogyan képzelik ezt az egészet, nyilván a másik oldal előnyeit és hátrányait már rég ismerjük. Szóval ilyen dolgok történnek az iskola háza táján... mintha nem lenne elég nyűg a nyakunkban. 

2 megjegyzés:

  1. Ugye imadnivaloak? 😆😆 A. néni nálunk nem így gondolhatja, ma már egész zord volt a hangja. 😆😆

    VálaszTörlés
  2. Én is pont ezt írtam magamnál, hogy olyan aranyosak még így hamadikban is :) , ahogy reagálnak az online órákra :) ...
    És mi is szerencsétlenkedünk a Krétával, ahogy írod :) , nálunk is a tankerület a leckéket oda kéri, de a Team-et használjuk, mert tanulni lehetetlen a Krétában....
    Ez a Babtista dolog tényleg nagyon mellbevágó lehetett, fura az biztos, még én is kíváncsi lettem :) ...

    VálaszTörlés