2019. október 25., péntek

Őszi Pilis

Most már mondják, hogy véget ér ez a meleg, és sarkvidéki hideget kapunk a nyakunkba. Ez csak azért keserít el igen nagyon, mert pont az őszi szünetre fog esni ez a nagy váltás, amikor majd sokként élem meg a hirtelen lehülést.
Persze számítottunk erre, épp ezért még a múlt hétvégén elmentünk egy kicsit a Pilisbe, mert nem telhet egy úgy ősz, hogy ne lássam legalább egyszer a színpompás hegyeket.
Igazából nyári meleg volt, csinálhattunk volna egy nagy túrát is, de erre nem volt időnk, így megelégedtünk egy gyors Teve-szikla, Egri vár makett sétával, ami tényleg nem megerőltető, de azért mégiscsak több mint a semmi. A fiúk így is nyafogtak előtte egy sort, hogy miért megyünk, de amikor alternatívaként a feladatsor megoldást ajánlottam, máris vonzóbbnak tűnt az erdőben sétálás.

Pilisborosjenő legvégén parkoltunk le, és onnan indultunk el a hegyek irányába, majd kicsit arrébb a hangok irányába kanyarodtunk, és már ott is voltunk a Teve-sziklánál.

Ez még nem az, de ezt is megmásztuk.
 És egy nagyobb barlangot is találtunk.

Jöttünk már vagy 300 métert is gyalog, úgyhogy meg kellett pihenni :-)
 Aztán a Teve-sziklát minden oldalról jól megnéztük, megmásztuk.

Innen valahogy nem a jól járható ösvényre jutottunk, hanem egy jó darabon azzal párhuzamosan egy keskeny csapáson haladtunk a susnyás közepén.

De egyszer csak előbukkant a bokrok mögül a vár, amit kifejezetten a film forgatása miatt építettek. Azóta persze már nagy része leomlott, és elhordták a köveket, de azért még mindig jó kis célpontja lehet egy laza kis délutáni sétának.

A filmet nem olyan régen játszották a tévében. Véletlenül akadtunk rá kábé a felénél, és onnan néztük. Szerintem nagyon jó film. De szerintem a könyv is jó. Bár Máté a ( szerinte)  unalmasabb részeken nehezen jutott túl. Mindenesetre, most, hogy láttuk a romokat, majd biztos megnézzük még egyszer a filmet is.

Elkészült a film digitális felújítása is, ami kapott egy menő 21.századi trailert.

Itt a vár mögött a tisztáson fogyasztottuk el az elemózsiánkat, és élveztük a napsütést. Amúgy jóóóó sokan voltak még ott. Egy nagyobb gyerekcsapat is, több kisebb nagyobb társaság. Nem hiába, kirándulóidő volt a javából.

Visszafelé még ránéztünk felülről a Teve-sziklára.

Nem tudom, lesz-e még lehetőségünk a következő napokban még őszi erdőt látni... A hétvégénk megint agyonzsúfolt, előkészítő, Marci szülinapra hivatalos, vasárnap meg Bozsik lesz... vasárnap délben, hát komolyan... hogy még véletlenül se lehessen aznap már semmit sem csinálni... de már annyiszor megfogadtam, hogy nem bosszantom magam az idióta mlsz-en, vagy aki ezt kitalálja, de aztán mégis. Mindegy. Marci most fog debütálni az U9-ben, úgyhogy ki nem hagyhatjuk :-)

1. De szép helyen jártatok megint. 😊 Ezekre hogy bukkansz rá?
    Eriknek is rendszeresen szombat délben vannak meccsei, én is mindig ki vagyok akadva ezen az idióta időponton.

1. Itt jártunk már korábban, de amúgy a kirandulástippek.hu-n is szoktam keresgélni, meg követek egy-két túrázós oldalt a facebookon, és onnan is szoktam gyűjtögetni. Van, amikor csak látok/olvasok vmit vhol, feljegyzem, és alkalomadtán eszembe jut és rákeresek. kilométeres listám van :-)

2. En is mindig feladatlap irast ajanlok fel alternativanak. Plusz tabi idot is ezzel tudnak szerezni.
    Nalunk a kisebbik fiam focizik, de en nem vallaltam be a hetvegi meccseket. Heti 3 edzes ok, es max havonta egy meccs, de inkabb akkor sem. Keveset tudunk egyutt lenni hetkozben, a hetvege legyen a csalade.

1. Igen, elég nagy megterhelés, pláne, ha mindegyik sportol. Mi a heti 3 edzést nem vállaljuk, cserébe, ha éppen itthon vagyunk, akkor mennek kupára.