2024. április 8., hétfő

Huss

Huss, elrepült a tavaszi szünet... pár napot Ózdon voltunk, és akkor egy délután elmentünk Ferivel a hegyekbe, a fiúk nem akartak jönni, mert ők inkább az unokatesókkal akartak bandázni. Szerencsére az időjárás is kedvezett a nagy együttbandázásnak, lehetett kifulladásig focizni a dühöngőben. :-)

Mi pedig elmentünk a Damasa-szakadékhoz, ami igazából egy nagyobb túra részeként lenne értelmezhető igazán, és Uppony felől az országos kéken kb 10 km-nyire van, de nekünk nem volt ennyi időnk, úgyhogy a legrövidebb módon, Bánhorvátiból mentünk a kék kereszten. A faluból kiérve sokáig haladtunk egy szekérútszerű kavicsoson, mígnem beértünk az erdőbe, majd fel a hegyre, és lám... már ott is volt a szakadék. Félelmetes látvány volt alulról és felülről egyaránt. Bár körbekerítve, lezárva nincs, és álítólag a hasadékba le is lehet ereszkedni valameddig a bátrabbaknak, de mi nem merészkedtünk nagyon be, így is elég creepy volt.

Tudományosan egy egyedülálló földtani jelenség okozta a szakadék létrejöttét, a népnyelv szerint viszont itt szakadt meg Damasa Rózsika, a helyi földesúr lányának a szíve, aki beleszeretett a helyi  juhászlegénybe, Bodó Péterbe, de nem lehettek egymáséi. A juhászlegény a szemközti hegyen siratta el szerelmét, az ő könnyeiből pedig a Bodó-tó lett.

Aztán van még a faluban egy kastély, és Ferinek beugrott, hogy ő egyszer valamikor alsóban (talán) volt itt egy nyári táborban. Úgyhogy még oda is gyorsan elautóztunk. A kastély akkoriban, a 80-as évek elején valóban ifjúsági szállásként működött, ahogy ott egy néni mondta. Most múzeumként üzemel, de nagyon küzdenek a fennmaradásért. A múzeum  nem volt nyitva, de a kertet megnéztük, és már csak ezért is érdemes felkeresni, mert szépen karbantartott, piknikezésre, tollasozásra csábító parkja van.

Aztán Milán meg Marci még visszamentek busszal Ózdra, miután vasárnap hazajöttünk, és ott voltak még pár napot. Nagy kaland volt Marcinak, még a fociedzésen is elpletykálta, hogy Volánbusszal mennek majd Ózdra. :-) Az átvariált jegy- és bérlettípusoknak köszönhetően nagyon kedvező konstrukciókkal tudtak utazni, mert Milánnak csak egy országbérletet kellett venni, amit amúgy is vettünk volna, mert 15-én Fertődre utaznak a sulival, Marci pedig ingyen utazott, neki csak egy 235 ft-ot helyjegyet kellett váltanunk. Szóval a hülyének is megéri.

Közben rendeltem Marcinak egy matek és egy nyelvtan hatosztályosba készülő példatárat, amit a távolléte alatt át is tudtam venni. Mondta is, hogy " húúú de jóóó!", de nem tűnt túl őszintének az öröme. :-) Aztán amikor tegnap délben hazajöttek, mint akinek bekattant valami, elkezdte tök magától oldani a példákat. Ma meg állítólag nem érezte jól magát délután, mikor hazajött a suliból, és nem akart menni edzésre. Azt mondta inkább matekozgat egy kicsit. És valóban bevonult az ágyra tanulni!
Remélem nem lesz beteg :-)

1. Hát gyanús...😁 De viccet félretéve reméljük semmi betegség nem kerülgeti.
    Egyébként most ezt a képet kinagyítottam, mert elsőre olyan volt, mintha Milán ülne ott.
    A kirándulásaitokat nagyon szeretem olvasni, meg az ott készült képeket is.

2. :-) Milán ennél sokkal nagyobb, hosszabb hajú, és leginkább a számítógépe előtt fülhallgatóval a fülén található meg. :-) Majd róla is lövök egy képet alkalomadtán.