2019. augusztus 1., csütörtök

Tihanyi őslevendulásnézőben

Mielőtt még újabb balatoni élményekről számolnék be gyorsan feljegyzem még egy júniusi kirándulásunkat, csak hogy el ne felejtsük majd évek múltán, hogy mielőtt Marci azon a bizonyos hétfő délután eltörte volna a kezét, milyen klassz délelőttünk volt.
Mátét ugyebár leraktuk vasárnap a focitáborban, de mi még maradtunk hétfőig, de mivel előző nap nem volt túl meleg, gondoltuk, hogy a délelőtt még biztos nagyon hideg a víz, így inkább délutánra időzítettük a strandolást, délelőtt pedig átmentünk megint Tihanyba.
Tavaly, vagy tavalyelőtt már voltunk fenn az Őrtorony kilátóban, meg akkor elég nagy túrát is tettünk a Csúcs-hegyen, de az Őslevendulásnak már csak a nyomait láttuk, azt is csak Feri meg Máté, mert már a levendulavirágzás végefelé voltunk ott.
Azóta is bántotta a csőrünket. Az enyémet legalábbis, hogy nem létezik, hogy a híres-neves őslevendulás csak az a néhány nyeszlett tőből állna, amit mondtak a fiúk... nem létezik...
Ezért is gondoltuk, hogy jó alkalom ez a délelőtt arra, hogy újra felmenjünk a kilátóba, és megszemléljük megint a levendulást, hiszen éppen szezonja volt a levendulaszedésnek.

A félsziget tövében lévő parkolóban álltunk le, és az Apáti-templomrom felé indultunk, amit mindig látunk a főútról, de sosem néztünk még meg közelről. A rom nem is jó szó rá, mert 1999-ben felújították, és nagyon szépen néz ki, és hétvégén rendes szentmise is zajlik benne.

Gyorsan körbejártuk, aztán indultunk is fel a kilátóhoz. Nem volt megerőltető az út, út közben egy klassz tisztáson meg is pihentünk, ahonnan szuper volt a kilátás Füred felé, és a Külső-tóra.

És már ott is voltunk a kilátónál...
 Éppen elcsíptünk egy turistacsoportot, akik vezetett túra keretén belül érkeztek a Levendulaházból, és így mi is elcsíptünk egy-két pluszinformációt abból, amit a hölgy mesélt.

És igen!!!! Ott volt az Őslevendulás is!!!! Nem csalás, nem ámítás, nem csak amolyan városi legenda, hanem valóság!

Az érintetlen Külső-tó

Tihany felé
 Füred felé
 Balatonudvari felé

Sajkod felé

Le is sétáltunk a levendulák közé.

Lefelé Marci talált egy jókora botot, amivel az autóig bozótharcoskodott.

Aztán meg már tudjuk, mi történt... egy időre elfelejthettük a dzsungelharcoskodást...

1. Nagyon szép minden és főleg ti a képeken, így a levendulással körbe :) ...
    Minden évben reménykedem, hogy eljutunk a levendula virágzáskor Tihanyba, eddig még nem jött össze, de egyszer csak sikerül :) ...

2. Nálunk Tihany olyan a fiúk szemében, mint a vörös posztó, mert ott mindig rengeteg az ember, ráadásul én is mindig mindent megbámulok, fényképezek, és csak azt hallják tőlem, hogy "jajj, ez is milyen gyönyörű, jajj, innen is csodákat lehet látni" A levendulaimádatomat még nem is értik, mert az egy lila virág, és egyszerűen lehetetlen, hogy egy lila virágot így szeressük...
    Szóval csak azt akartam mondani, hogy de jó, hogy voltatok ott. 😘

1. A tihanyi falu rész az az enyémeknek sem annyira vonzó. Bàr nàlunk mèg a gyerekek azok, akik bàrmit megvetetnètek èsz nèlkül. De a tihanyi hegyeket megmàszni, felfedezni, ès nèzni a panoràmàt, na azt nagyon szeretjük 🙂